Avatar billede kagejoe Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CHKDSK ødelægger filer.

Hej Eksperter.

Det hele startede med jeg var ved at formatere min computer. Før jeg gik igang lavede jeg backup af mine ting på en anden harddisk og pillede den fra mens jeg installerede Win2k. Instaletionen gik smertefrit. Efter jeg havde kørt alt WindowsUpdate og installeret mine drivere ville jeg slutte backup disken til igen. Den startede fint op og sagde den havde fundet noget nyt hardware og skulle genstartes. Da den startede igen begyndte den at kører chkdsk. Den kørte det i tre trin. Den første fandt den ikke noget. I andet trin fandt den noget omkring 2000-3000. I trin tre gik den helt amok. Den skrev noget med at den rettede filer.
Da den var færdig med at kører CHKDSK startede den windows op unden problemer. Jeg kunne ikke rigtigt forstå hvad der var galt med disken. Så jeg satte mig til og kigge lidt gennem filerne på backup disken. Jeg fandt ud af at CHKDSK havde ødelagt alle mine fotos og dokumenter. Dvs stort set alt hvad jeg havde taget backup af. Det er lidt træls, da der var 1400 billeder fra diverse ferier og andre sjove minder. Jeg kan stadig se alle filerne og de fylder det samme som før. Jeg kan bare ikke åbne dem :o(
Håber rigtigt meget på der er nogen der kan hjælpe!
Hilsen Christoffer.
Avatar billede janpo Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:09 #1
Kunne du ikke lige prøve at gå ind under "Disk Management" ( du finder det under "Controlpanel" -> "Administratice tools" -> "Computer Management" ) og højreklikke på den "dårlige" disk og vælge "Import Disk".
Oversæt selv, hvis du har en dansk version.
Avatar billede kagejoe Nybegynder
21. januar 2006 - 15:54 #2
hmm