Avatar billede s_raagaard Nybegynder
08. marts 2001 - 00:10 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

wellformed / valid xml i IE

Er der nogen der kender til en metode, således at man kan få IE 5.5 til at forholde sig til den DTD som der refereres til, eller som er internt, i en XML fil.

Det virker som om at IE 5.5, godt nok validere om DTD\'ens syntax er rigtig, men den forholder den ikke til det faktiske indhold i selve xml strukturen.
Så kan man tvinge (skrive i DTD\'en, eller i <!DOCTYPE ....> ) at IE skal forholde DTD til xml\'en. og dermed angive at xml filen er valid og ikke kun wellformed.

/søren
Avatar billede kao Nybegynder
08. marts 2001 - 23:43 #1
Nej - IE 5, kan kun checke for wellformethed, som du selv skriver.
Hvis du skal have valideret dit xml dokument, så skal du bruge et xml validator program.
Microsoft har ikke bygget det ind i IE50 og eftersom DTD er på vej ud, så kommer det nok heller ikke.
Her er en masse freeware værktøjer til xml.

http://www.garshol.priv.no/download/xmltools/

Bl.a også en del validatorer.

mvh

Kao
Avatar billede kao Nybegynder
08. marts 2001 - 23:44 #2
Nej - IE 5, kan kun checke for wellformethed, som du selv skriver.
Hvis du skal have valideret dit xml dokument, så skal du bruge et xml validator program.
Microsoft har ikke bygget det ind i IE50 og eftersom DTD er på vej ud, så kommer det nok heller ikke.
Her er en masse freeware værktøjer til xml.

http://www.garshol.priv.no/download/xmltools/

Bl.a også en del validatorer.

mvh

Kao
Avatar billede elisabeth Nybegynder
09. marts 2001 - 02:30 #3
Her et link, hvor du kan validere igennem www.w3schools.com
mvh Elisabeth
Avatar billede janegil Nybegynder
22. marts 2001 - 11:21 #4
Jeg har hentet et program fra Microsoft som heter iexmltls.exe.
Husker ikke nøyaktig hvor jeg fant det. Men det er 200KB, og git IE5.5 en høyreklikksmeny, der du kan velge å validere XML, eller se resultatet av en XSL/T transformasjon. Jeg kunne sende den som e-post?

Avatar billede kao Nybegynder
22. marts 2001 - 21:08 #5
Ok - Jeg giver mig.
Janegil har ret.
Gå ind på www.microsoft.com/xml
klik under download , så finder du iexmltls og det fungerer fint med standard w3 DTD\'er.