Avatar billede fencer Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:37 Der er 10 kommentarer

"gnidret" skrift på fladskærm

Hej Eksperter

Jeg har lige skiftet mn Philips fladskærm ud med en ditto Sony. Problemet med begge er at skriften er meget gnidret. Det er den ikke på den skærm som sidder på den bærbare (som er min PC og den jeg slutter til den anden skærm)

Alle drivere er opdateret.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 20:40 #1
Har du ikke en auto knap eller lignende som du kan trykke på på skærmen så den indstiller sig selv?
Avatar billede fencer Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:44 #2
Jo - og har (naturligvis) prøvet
Avatar billede hiks Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:48 #3
kan det ikke være inde under 'Egenskaber for skærm' -> 'Udseende' -> 'Effekter' at der er forskel på hvilken udjævningseffekt der er på de to skærme!

/hiks
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 20:49 #4
Hvor mange Hz står den til?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 20:51 #5
Under mine indstillinger for skærm har jeg under knappen avanceret noget med DPI størrelse, her er min sat til 96 og den er fin og min står til 60 Hz. Og der er en Samsung.
Avatar billede fencer Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:09 #6
Beklager - intet af det nævnte er anderledes end mit - og dermed er det ikke det det
Avatar billede hiks Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:12 #7
har du tjekket det med udjævningseffekter?

Der er stor forskel på ClearType og Standard!

Ellers må det være skærmindstillinger på skærmen du skal pille på - skulle man mene. Du har ik skiftet stik eller lign.?

/hiks
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 21:31 #8
Ok, jeg har ikke flere ideer lige nu :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2004 - 21:36 #9
Husk at fladskærme er optimeret til en speciel opløsning. Dette kan f.eks. være 1024 x 768. Det kan godt være at skærmen kan kører 1600 x 1200 men billedet bliver dårligt, også hvis du f.eks. vælger at køre 800x600. Skærmen bør kun køres i den opløsning der er optimeret til, ellers bliver skriften dårlig.

Det var da en mulighed
Avatar billede fencer Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:26 #10
Skærmen er sat til 1600x1200 som er den optimale opløsning, Cleartype er ikke slået til (bliver iøvrigt endnu værre, når den er). Jeg har ikke skiftet stik. Andre forslag?