Avatar billede jg Nybegynder
07. marts 2001 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logfil over brugernes internetbesøg

Hej
Ikke at jeg normalt bryder mig om at lege Big Brother, men..
Er der nogen der kender et program til NT 4.0 Server, der nemt kan logge brugernes internetbesøg (det er på en skole hvor det hænder der besøges \"forbudte\" sider)?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. marts 2001 - 22:06 #1
God arbejdslyst! Hvis du skal kontrollere alle hits i løbet af en dag, så drukner du i data. Det er meget bedre at sætte en blokering på systemet.

/per
Avatar billede prodic Mester
07. marts 2001 - 22:13 #2
Bruger selv en proxy-server til det formål.
Der kan du dog ikke ligge et filter ind der blokerer de forbudte sider, men log-filen der bliver lavet er nem at hente ind i f.eks Excel og så derfra kigge filen igennem.
Men med ret mange brugere, bliver det som hoejrup ret hurtigt en MEGET stor fil.
Der findes dog programmer der kan lave forskellige statestikker på hvad de bruger, hvor langt tid de bruger der, og alt i de dur.
Men intet er jo gratis i denne verden, og de fleste af de programmer jeg har prøvet sluger for meget på rescourcerne til at det formål jeg troede de havde. Alt i alt, for lidt for for for meget.
Avatar billede jg Nybegynder
08. marts 2001 - 08:18 #3
Hej og tak for jeres respons.
Det var jo lidt det jeg frygtede, men det kunne jo være.
Jeg var godt klar over de store mængder data men havde håbet på en nem løsning.
Cést la vie (tror nok det staves sådan :-))
Avatar billede prodic Mester
22. juni 2001 - 20:43 #4
Skal vi snart lukke og slukke dette spørgsmål?
Avatar billede jg Nybegynder
23. juni 2001 - 10:47 #5
Ja, lad os det.
Tak for responsene.