Avatar billede mcaspersen Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at forstærke signal for accesspoint

Jeg har 2 x Zyair G-3000 den ene skal fungere som accesspoint og den anden som forstærker.

Zyair 1 er fysisk forbundet med Internet-routeren via ethernet
Zyair 2 skal stå som tråløs forstærker (ingen mulighed for kabeltilslutning).

1) "Zyair 1" har jeg i operating mode sat til AP+Bridge, sat ESSID, channel (6), WEP keys og i Remote Bridge Mac Address har jeg sat mac-adressen på "Zyair 2".

2) "Zyair 2" har jeg i operating mode sat til Bridge+Repeater, angivelse af mac-adresse på "Zyair 1" under remote Bridge Mac address

3) jeg kan godt pinge Zyair 2, men den virker bare ikke som forstærker.

Jeg håber meget på nogle hurtige svar, da jeg skal være klar med projektet her i morgen.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:25 #1
lukketid
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
07. december 2004 - 15:16 #2
Hej mcaspersen...

Fandt du nogen løsning på problemet? Jeg sidder med nøjagtig samme problem lige nu...

Ville være dejligt med et svar :-)

//htmlkrede
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
08. december 2004 - 18:19 #3
Hej HTML, jo jeg fik det til at virke, vil prøve at få postet opsætningen i morgen.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
09. december 2004 - 08:07 #4
Udstyr brugt 2x Zyair G-3000, 2x Zyair G-110, 2x Zyair EXT-105

Zyair 1:
Wireless setup.
WLAN Adapter: Builtin
Operating Mode: Access Point
ESSID: AP1
Channel: 11
WLAN Adapter: Removable
Operation Mode: Bridge/Repeater
Channel: 6
Remote Bridge MAC Address: MAC på Zyair 2 (står bag på boksen, og er den nederste adresse)

Zyair 2:
Wireless setup
WLAN Adapter: Built-in
Operating Mode: Access Point
ESSID: AP2
Channel: 1
WLAN Adapter: Removable
Operation Mode: Bridge/Repeater
Channel: 6
Remote Bridge MAC Address: Mac på Zyair 1

Det er nødvendigt at opdatere til den nyeste betafirmware, ellers vil de miste forbindelsen til hindanden efter ca. 20 - 30 minutter.

Håber det hjælper

/mcaspersen
Avatar billede minifido Nybegynder
25. maj 2006 - 03:17 #5
bare lige for at høre en gang hvor langt imellem kan man gå.. jeg skal også smide nogen op bare 3 i stede for men kunne godt tænke mig at høre hvor langt de rakker