Avatar billede fotobob Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uopfordret jobansøgning?

hejsa

Jeg har sendt til uofordret jobansøgning til et firma!

jeg har så fået af vide det er et positivt signal hvis man ringer til dem et par dage efter! Men hvad er vigtigt at man spørger om i sådan et telefonopkald?
Avatar billede edderduns Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:41 #1
jeg har selv været i denne situation og jeg spurgte noget om firmaets historie og om hvordan det startede...
Skulle virke ;)
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:42 #2
1. Har de set ansøgningen
2. Om man lever delvis op til forventningerne
3. Fremtidig job (Altså om de vil gemme ansøgningen)
4. HUSK altid at fortælle at du er mere en villig til at udvide dine kvalifikationer
5. Du er flexible...
6. Fortæl gerne om dine ambitioner!!!
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2004 - 15:44 #3
Gode forslag, men grundlæggende: Noget relevant (specielt hvis det kan relateres både til den jobtype, du søger og til virksomheden !-)
Avatar billede fotobob Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:46 #4
ok takker...

jeg har lige ringet, men vedkommende som skal læse ansøgningen kan først træffes på mandag. Så det må jeg jo vente på.
Avatar billede klojs Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:00 #5
Jeg ville nu nok bare ringe til dem og spørge om de har modtaget ansøgningen, og lægge op til at i skal finde en tid til en samtale.

Jeg vil ikke spørge om en masse i telefonen, men vente med det til en evt. samtale. Firmaets historie tror jeg ikke er så relevant, da jeg altid har fået den fremlagt til en samtale. Jeg tror heller ikke det er noget de lægger vægt på, men mere det at du ved hvad firmaet egentlig laver / producerer.

Held og lykke.