Avatar billede pkor Nybegynder
13. oktober 1999 - 16:02 Der er 19 kommentarer

Floppy og harddisk kører mens jeg spiller.

Jeg har problemer med at Computeren begynder at køre på harddisken og floppydrevet nå jeg f.eks. sidder og spiller, og så begynder det at "hakke" idet. Laver den swap filer eller hva ? ; jeg bruger win98 og har en amd k6-2 400 mhz, 128 mb ram.
Avatar billede sniperdog Nybegynder
13. oktober 1999 - 16:06 #1
det kan være fordi at du i planlagte opgaver har sat den til at køre (et eller andet) slet dem derfra og så slipper du af med problemet
Avatar billede mjess Nybegynder
13. oktober 1999 - 16:17 #2
Det kan også skyldes et antivirus program. Nogle af disse forsøger at læse fra floppy på de mærkeligste tidspunkter....
Avatar billede cvsac Nybegynder
13. oktober 1999 - 16:21 #3
hvad skal man med et diskette drev ???? :) nu har jeg ikke haft et i snart 2 år og jeg har aldrig skullet bruge det :)))
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 16:40 #4
Hvis du har installeret MS office, så er der den der irriterende index-maskine - Den ligger i control-panelet, og den skal du sørge for at slå fra !
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 16:41 #5
CVSAC -> Den er jo god nok og have hvis din stald pludselig går kold !
En boot disk kan faktisk rede dig fra at reinstallere HELE din maskine !
Avatar billede noja Nybegynder
13. oktober 1999 - 23:14 #6
CVSAC - Til f.eks at installere en CD-ROM driver inden Windows er installeret. En CD-ROM driver på CD-ROM er lidt upraktisk, hvis man ikke har adgang til CD-ROMen ;)

Jeg kender faktisk en der havde det problem, driveren til hans drev var på en CD.
Avatar billede ravelin Nybegynder
14. oktober 1999 - 10:42 #7
Det er Microsoft Fast Find, som bliver installeret sammen med Office pakken.
Bare fjern den fra start menuen!
Så skulle det være i orden.
Avatar billede fatboy Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:56 #8
Vær sikker på, at du har slået dit baggrunds-antivirus-check fra, når du spiller.
Avatar billede fatboy Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:58 #9
Hvis du har office installeret, er det smarteste at ændre installationen - Altså afinstallere Fast Find.
Avatar billede ravelin Nybegynder
14. oktober 1999 - 13:21 #10
Fatboy: Hmmm, hvor finder du afinstallation af fast find? Så vidt jeg ved er det ikke et valg man har.
Forøvrigt hvorfor afinstallere hvis man lige pludselig har brug for det, og det giver samme effekt at slette shortcut'et?
/Ravelin\
Avatar billede mjess Nybegynder
14. oktober 1999 - 15:42 #11
>Ravelin

Fjern genvejen til fast find i 'start'
Avatar billede ravelin Nybegynder
14. oktober 1999 - 15:54 #12
Mjess>> Det er jo sådan set også det jeg skriver 2 gange tidligere. Hvad mener du?
Avatar billede mjess Nybegynder
14. oktober 1999 - 16:12 #13
Sorry, havde ikke fået læst dit svar. Jeg mener det samme som du skrev.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 1999 - 00:23 #14
Det lyder sveden. Jeg har set samme fænomen, når spil som normalt ligger på en CDrom ligger komplet på Harddisken, for at give mere tempo på. Her er det dog kun CDrom drevet som kører.
Avatar billede fatboy Nybegynder
15. oktober 1999 - 03:28 #15
ravelin> På min win98, office 2000 premium uk, finder jeg det her:

Kontrol panel
add/remove programs
Microsoft Office 2000 Premium
Add or remove features
microsoft office/office tools/fast find control panel
Avatar billede ravelin Nybegynder
15. oktober 1999 - 08:19 #16
Fatboy: Ja, det havde jeg så ikke tænkt over, har arbejdet mest med Office97 hvor man ikke kan gøre det. Det er da dejligt at M$ fikser deres "fejl".
Avatar billede ravelin Nybegynder
05. marts 2000 - 13:17 #17
Hmm, hvorfor blev dette aldrig accepteret?
Avatar billede fatboy Nybegynder
05. marts 2000 - 14:07 #18
- fordi ham, der stillede spørgsmålet ikke gad læse svarene måske.......
Avatar billede cvsac Nybegynder
05. april 2001 - 08:47 #19
afslut venligst spørgsmålet