Avatar billede heidi_j Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:59 Der er 5 kommentarer

Pris på .com-domæne med ø

Jeg sidder og skal til at registere et .com-domæne med ø i på gratisdns.dk - men jeg har lidt svært ved at gennemskue om det koster det samme som et alm. .com-domæne eller der er skjulte afgifter...

Heeelp!
Avatar billede popsy Novice
14. oktober 2004 - 12:07 #1
Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være skjulte gebyrer, i princippet er registreringen jo ikke anderledes end normale, eftersom de danske specialbogstaver oversættes:

13) Registrator oversætter idn relateret domænenavne til det ascii format som kan være krævet for registrering af domænet (www.æøå.com = www.xn--5cab8c.com) efter bedste evne, dog UDEN ansvar for fejl. Stoler registranten ikke på registrators evner til dette, så kan registranten indtaste det oversatte domæne (www.xn--5cab8c.com) i registrerings proceduren. Bemærk at denne regel er lavet med den automatiske oversætter for idn domænenavne som er nævnt.

http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=65

Men jeg tør ikke sætte et svar ind på det :)
Avatar billede heidi_j Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:07 #2
Hehe - det var også det eneste jeg kunne komme til - men jeg registrere det bare - så kan jeg jo se hvor meget de opkræver :)
Avatar billede popsy Novice
14. oktober 2004 - 12:15 #3
Netop, og smider du resultatet her, så har du selv fortjent pointene, og andre der er i tvivl kan finde svaret ;-)
Avatar billede czar Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:57 #4
prisen er noejagtig det samme..
Avatar billede w2k3user Nybegynder
15. oktober 2004 - 07:11 #5
Jeg har selv registreret et domæne med ø og der kræves ikke ekstra for det. Og det fungere fint......