Avatar billede ppurup Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker ikke når den lukkes ned.

Jeg har et problem med min computer med win98.

Når jeg vælger at lukke den, standser den ved skærmen hvor der står 'windows lukkes' eller noget lign. og man skal så selv slukke den

Tidligere slukkede den automatisk når den kom til det punkt.
Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at få det til at virke igen.
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:29 #1
Tjek lige om den står til "Dvale"! Det er inde under egenskaber når du højreklikker på desktoppen... og så ind under Pauseskærm! Derinde er der noget med AP et eller andet... den skal være slået FRA!
Avatar billede boris Mester
14. oktober 2004 - 11:32 #2
Jeg har selv haft det problem med win98, men om ikke andet kan du holde tænd-knappen på din computer inde i mindst 5 sekunder og så er den slukket. Måske kan du leve med det indtil du en dag opgraderer til W2K eller konverterer til XP.
Avatar billede peet-49 Novice
14. oktober 2004 - 11:36 #3
APM i strømstyring skal være sat til.
Avatar billede ppurup Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:52 #4
Den er sat til 'altid tændt' derinde (med systemstandby: aldrig), så det skulle ikke være noget problem.
Når den lukkes går den heller ikke i dvale (der er en sol for tændt og en måne for dvale). Den bliver ved med at lyse i solen ved billedet med 'windows lukkes'.
Avatar billede peet-49 Novice
14. oktober 2004 - 11:54 #5
ACPI i bios skal være enable oh APM i strømstyring skal være aktiv, tjek det.
Avatar billede ppurup Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:08 #6
Her ses hvilke indstillinger der er tingængelige i strømstyring:
http://img35.exs.cx/img35/5296/pauseskaerm.jpg
http://img35.exs.cx/img35/9011/stromstyring.jpg

I BIOS (Compaq) er power mangement enabled og system inactivity disabled.
Avatar billede peet-49 Novice
14. oktober 2004 - 12:52 #7
Har du været i strømstyring-avanceret.
Avatar billede ppurup Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:14 #8
Under avanceret er der kune 2 punkter: vis strømstyring på processlinien og spørg om adgangskode når computeren forlader dvale.
Avatar billede peet-49 Novice
14. oktober 2004 - 14:44 #9
Det skal være der et eller andet sted, ellers er 98 fucket up.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
15. oktober 2004 - 03:12 #10
Jeg har selv lige haft det samme problem og kiggede på Microsoft support
http://support.microsoft.com/default.aspx/ph/1139?sid=156.
Desværre var der ikke noget af dette,der hjalp. Men da jeg søgte efter opdateringer, fandt jeg at jeg manglede en opdatering af office 2000, det hjalp!
Avatar billede ppurup Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:13 #11
Hmm, jeg har ikke Office på computeren.

Etersom det er en Scumpaq PC undrer det mig ikke hvis de har ændret hvor meget brugeren har adgang til. Jeg kan i hvert fald ikke finde noget med APM nogensteder...
Avatar billede ppurup Nybegynder
24. december 2004 - 13:58 #12
Lukker!
Kan ikke finde nogen løsning.
Jeg skifter computeren ud med en ny og smider muligvis linux på den i stedet...