Avatar billede madzz Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nextvision - et hurtigt!

Hej

Jeg ville bare lige høre om man kan sætte Viewsonics Nextvision N5 til computeren? De forklarer på hjemmesiden hvor fantastisk det er, at den ikke behøves at sættes til en computer, men de nævner ikke om den overhovedet kan! Kan man optage TV-signalet på computeren?

MVH
Mads
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2004 - 10:48 #1
Ja den kan godt sættes til din PC, men hvad skal du bruge den til ?

Vil du bare have TV/DVD på din skærm, eller vil du bruge det til en harddisk recorder?
Avatar billede madzz Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:00 #2
jeg skal bruge den til begge dele- normalt har jeg den sat til min fladskærm, og når jeg så vil optage noget, så sætter jeg min bærbare computer til...

Så vil jeg da bestille den! så kast lige et svar!

MVH
Mads
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2004 - 11:12 #3
Grunden til jeg spurgte, er at N5'ern er et TV tuner kort, som man godt kan optage noget AVI fra, men hvis du vil optage i større stil, og lange stykker, så vil du være bedre tjent med et grabber-kort.
Avatar billede madzz Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:14 #4
woups... det vidste jeg ikke! Hvilket ville du så anbefale? det skal være eksternt! Betyder det noget hvis det bliver et N6?

MVH
Mads
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2004 - 11:26 #5
Det kan sagtens lade sig gøre med N5'ern, så misforstå mig ikke, men denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70868 har "Video recording, editing and burning with MPEGII/ I compression", og det mener jeg ikke at N5'ern har. Fordelen ved at optage med MPEG komprimering er, at det du optager fylder meget mindre på din harddisk.

Blot noget du skal overveje inden du køber noget.

Der er flere her http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=45&Soegeord=TV+FM+Card
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2004 - 11:35 #6
Skal du bruge den hovedsagelig til at optage, og du optager meget, så slutter den ledige plads på din/dine harddisk/s hurtigt, og du vil være bedre tjent med et komprimerende system.

Skal du blot optage TV avisen en gang imellem, så gå efter N5'ern eller N6'ern.
Avatar billede madzz Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:37 #7
problemet ligger så bare i at ingen af dem er eksterne.. desværre...
Hvor meget vil 1 time i god kvalitet fylde ( ved AVI)... er der tale om 1GB eller 100mb eller hvad? Det mere om hvor stort et problem det vil være? hmm...

MVH
Mads
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2004 - 11:39 #8
My 2 cents :-)
Avatar billede madzz Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:43 #9
Oki.. tak for det. Jeg har tænkt mig at optage en film en gang i mellem. Jeg har en ekstern harddisk på 200gb og man kan jo altid købe en til hvis det bliver nødvendigt! Tak for hjælpen i hvert fald! Jeg tror bare at jeg køber den så!

MVH
Mads
Avatar billede madzz Nybegynder
18. oktober 2004 - 17:01 #10
hmm... nu har jeg købt sådan en NextVision... men hvordan optager man? Der er hverken et USB eller Firewire stik? Jeg kan overhovedet ikke sætte boksen til computeren! Andet end at køre billedet fra computeren igennem boksen og ind i skærmen! Hvad gør jeg?