Avatar billede whazax Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har fået oprettet 2 windows i Xp og skal vælge i opstarten?

Jeg ville lave en rep. med fik installeret er xp mere, hvordan for jeg den ekstra xp væk ?
Ps. Vil også gene logge ind, uden at skulle taste admin. kodeord ind. Det er kun mig der bruger computeren.
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 08:03 #1
Tidligt oppe her i ferien !
Det klare vi således:
2 X Windows installeret: Du kan manuelt fjerne den ved at slette deres folder på harddisken.
Du skal være helt sikker på hvilken folder der bruges til den du vil beholde, men kan så ellers slette den anden.
Du kan se hvilken en du skal beholde, ved at være startet op på den. klik start  > kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv så:cd %windir%  og tryk enter.  Den skifter så til det aktuelle windows system, og den må du ikke røre. -  F.eks c:\windows
Klik så start > indstillinger > kontrolpanel > system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.                                                                                                                                        Klik knappen ”Rediger”
Her kan du nu slette de linier som refererer til den/de installationer du vil slette.
Læg mærke til at foldernavnet står i linien og du kan derfor identificere de rigtige linier på denne måde.
Kodeord:Automatisk opstart af XP – uden Logon:
Klik på start, klik på kør, skriv: control userpasswords2 .  Dette åbner en dialogboks.
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.  (gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)
Avatar billede whazax Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:08 #2
tja, skal jo have det her lo.. til at virke igen :0(
Ok prøver lige dine forslag og vender tilbage senere
Avatar billede whazax Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:11 #3
Hvordan kan du skrive alt det så hurtigt ?
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 08:17 #4
jo det er som meget nemt, har de fleste af disse "tips & trick" til at ligge i et Word dokument.
Så er det bare at kopiere hele teksten og sæt den i her - hokus pokus !
Avatar billede whazax Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:44 #5
det virker sq, takker :0)
OK så forstår jeg bedere hvordan du kan skrive en sådan smøre, på så kort tid
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 08:50 #6
Selvfølgelig ;) - dejlig man kunne hjælpe.
Husk at lukke dit spørgsmål, ved at marker mit navn, klik acceptere svar.