Avatar billede kdf_dk Novice
13. oktober 2004 - 15:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pda og mail

Er det muligt at tjekke mail fra en pda fx i toget uden opkobling med fx mobiltelefon via bluetooth og hvilke egenskaber skal pda'en evt besidde for at dette er muligt?
Alle pda'ere kan vel synkroniseres på den ene eller anden vis med sin hjemmecomputer, men hvilke muligheder er der ellers?

Hvilke muligheder er der fx med Palm T3?
Avatar billede cob Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:38 #1
Så skal du jo bare have en pda MED telefon - eks. palmOne's Treo ....
Du er ligesom nødt til at have en eller anden forbindelse - og togene tilbyder ikke trådløs adgang - endnu...
Avatar billede cob Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:39 #2
Prøv evt at læse nogle af anmeldelserne af de forskellige pda'er inde på pdanmark.dk...
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2004 - 15:49 #3
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:35 #4
Hvis ikke der er WiFi-hotspot i nærheden )og det laver DSB først i løbet af det næste 1-2 år) eller andre forbindelser så skal du over en mobil med enten infrarød eller Bluetooth.

Du kan købe en Pocket PC med indbygget telefon f.eks. en Qtek 2020, HP 6340 eller lign - men det er ikke billigt.
Avatar billede 4ks Praktikant
14. oktober 2004 - 14:41 #5
Det har lidt at gøre med hvad din mail udbyder stiller til rådighed, hvis du skal benytte pocket outlook, skal du benytte ActiveSync og det kræver en Exchange2003 server i den anden ende, eller en Mobile Information Server, hvis du ikke synkronisere direkte med en PC.
Avatar billede 4ks Praktikant
14. oktober 2004 - 14:56 #6
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:20 #7
4k <- øhhh du kunne også bare liiiige hente mails via POP3 istedet for at anbefale en løsning til 100.000 kroner :-)

Se bla: http://www.pocketfreak.dk/tips/inbox/inbox.html og skal det være Exchange så kan man læse her: http://www.pocketfreak.dk/tips/inbox/inbox.html
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:20 #8
Avatar billede 4ks Praktikant
14. oktober 2004 - 15:27 #9
Hvordan henter man mail fra pop3 til pocket outlook?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:11 #10
Prøv at se her: http://www.pocketfreak.dk/tips/inbox/inbox.html der er det forklaret trin for trin.
Avatar billede 4ks Praktikant
14. oktober 2004 - 16:22 #11
Det var snilt, takker.