Avatar billede camino Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg få excel til at give en påmindelse?

Jeg har lavet en slags "What to do" liste i excel. Jeg har en kolonne A med dato'er og en kolonne B med Opgaven og sidste kolonne er med navn på hvis opgave det er!
Mit ønske er så at excel huske mig på at der er en opgave når vi når dato'en (lad os sige 19.10.2004), er det muligt?
enten ved hjælp af en pop-up eller ved at integrerre excel filen med outlook!?
Jeg er åben over for lidt ad værd :) da mit alternativ er at jeg skal åbne den fil og kigge hver dag!
På forhånd tak, camino
Avatar billede sjap Praktikant
13. oktober 2004 - 14:30 #1
Er der nogen speciel grund til at du ikke laver det direkte i Outlook? Outlook har jo lige præcis al den funktionalitet du har brug for.
Avatar billede sjap Praktikant
13. oktober 2004 - 14:33 #2
Hvis du vil lægge "aftalen" ind i Outlook fra Excel, så prøv at se her:
Avatar billede sjap Praktikant
13. oktober 2004 - 14:34 #3
Ups - linket kommer her:
http://www.eksperten.dk/spm/522837
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2004 - 14:34 #4
Det er sikkert muligt, men meget besværligt. Du vil skulle programmere sammenhæng til outlook og så lade outlook generere alarmen. Jeg er næsten sikker på at det ikke kan gøres med excel alene.

Lav en outlook eller en web baseret løsning. Outlook er klart lettest
Avatar billede mugs Novice
13. oktober 2004 - 14:40 #5
Jeg har ikke den store erfaring med Windows Opgavestyring, men vil da mene det kan laves her.
Avatar billede camino Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:15 #6
grunden til at det helst skulle gøres i excel er at jeg om et år ikke længere skal bruge det, og alle opgaverne vil gå videre til en anden, min bruger incl. outlook kalender vil blive slettet, og så vil alt hvad jeg har skrevet ind være ubrugeligt!!
...men interessant spm522837, ville være smart at få den til at smide det ind i outlook, men har intet begreb om hvordan VB virker...vil lige prøve og se om det kan virke for mig!
Avatar billede camino Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:42 #7
nu har jeg givet helt op på den der VB-ting, tror jeg ikke jeg får meget ud af når jeg intet kendskab har til VB!

Web baseret løsning...hvor omfattende er det!? (har heller intet begreb om andet end lidt html, som jeg gik i gang med her igår! :) guess jeg må åbne filen hver dag og kigge om der skal laves!
Avatar billede camino Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:45 #8
hvis nu jeg bruger Outlook, vil det så være muligt at eksportere min kalender, og så kunne en anden importere min kalender ind i hans egen?!
Avatar billede sjap Praktikant
18. oktober 2004 - 16:10 #9
Du kan "dele" din kalender med andre (men det hjælper måske ikke så meget, hvis det hele bliver slettet?):

http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP011111511033.aspx?spid=2520&sid=19
Avatar billede sjap Praktikant
18. oktober 2004 - 16:13 #10
Avatar billede sjap Praktikant
19. marts 2005 - 19:19 #11
camino > Skulle du ikke se at få lukket det her spørgsmål?