Avatar billede dammeren Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:03 Der er 4 kommentarer

Lotus Notes 5.07: Agent til at rette tiden på kalenderaftaler

Jeg vil gerne lave en ændring på vores Lotus Notes server, således at der bliver taget højde for sommertid/vintertid. Lige nu er alle klient-pc'erne sat op til ikke at tage højde for sommertid/vinter, og det samme gør sig gældende for Notes-serveren, som i øvrigt er en shared installation.

Mit problem er at hvis jeg ændrer ovenstående, så bliver alle brugernes kalenderaftaler ændret med en time.

Så mit spørgsmål går på om man kan lave en agent, som ændrer tiden med en time på alle databaser?...eller kan man løse problemet på en smartere måde?

Jeg har i øvrigt ikke den store erfaringen med design-delen i notes, så jeg kan ikke umiddelbart lave en agent selv(håber I kan være behjælpelig, hvis det er aktuelt).

Hilsen
Dammeren
Avatar billede jogii Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:28 #1
Du er kommet lidt ud for noget skidt her. Det kan være meget bekostelig at rette op på det. Hvad er klienterne sat op til at køre? Du skriver "tager ikke hensyn", men passer det? Er de måske sat op til at anvende operativsystemets tidsindstillinger?

Alt andet lige skal der køres agenter der rydder op. Det er ikke så vanskelig når man kun har personlige kalenderindlæg, men hvis man er inviteret og har svaret/accepteret etc., så kan tidsindstillingerne være svære at fremfinde (sådan var det i R4.6, da jeg lavede et program der kunne rydde op i det). Er du sikker på at ALLE har kørt UDEN sommertid?
Avatar billede dammeren Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:59 #2
Tak for dit hurtige svar...

Se, det var jo ikke lige det svar, som jeg håbede på :o)

Jeg er sikker på at alle klient-pc'erne er sat op til ikke at tage højde for operativsystemet's somemertid, da jeg selv har checket det på samtlige pc'ere(60 pc'ere). Grunden til at jeg har checket det er fordi at, hvis der var nogen som der har sommertid sat til, så bliver der vist et forkert tidspunkt i vores fælleskalender(Intravisions gruppekalender), så jeg er 100& sikker på at det er rettet til på alle pc'ere.

Vi har desværre masser af mødeaftaler booket i kalenderen, så det bliver nok ikke helt nemt.
Avatar billede jogii Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:17 #3
Hvis du venter med at slå sommertid til til efter sommertid er slut (logik for perlehøns er ikke anvendelig he :-) så vil nogle ting være lidt nemmere. Så skal vi nemlig kun justere de kalenderindlæg der er placeret i sommertidsperioder (marts - oktober) og dem er der forhåbenlig ikke oprettet så mange af allerede omkring november.

Derefter køres en agent der samler op og vurdere hvor mange kalenderindlæg der kan være tale om. Dem der er sværest at rette er dem med "Gentagelser", f.eks. et salgsmøde hver fredag kl. 9:00, da nogle måske vil være indenfor sommertid og andre udenfor.
Avatar billede dammeren Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:02 #4
Jeg kan sagtens vente fjorten dage med at sætte sommertid til. Angående "gentagelser" så bliver det heldigvis noget problem, da der ikke af nogen af brugerne, som benytter denne funktion. De vælger at ligge aftalerne ind flere gange(godt, jeg ikke har lært dem funktionen med gentagelser).

Men mit næste spørgsmål er: er det svært at lave sådanne en agent? - eller har du et link til, hvordan agenten skal se ud?.

Hilsen Dammeren