Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min fladskærm flimrer og farverne passer ikke

Hej eksperter!

Min skærm er ikke hvad man kan kalde optimal. Baggrunden flimrer lidt ligesom på et fjernsyn. Farverne passer overhovedet ikke! Jeg har prøvet med en skærmkalibrator hvor det egentligt bare blev værre og har prøvet at autoadjuste. Synes aldrig at resultatet bliver flot. Jeg har en EA17 Difusion LCD skærm (Fladskærm) mener ikke at den skal bruge driver. Der sidder vist en chip eller lignende i. Vær sød at hjælpe mig. Det går mig på nerverne!

Thx //Celebrity
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 12:07 #1
Du kører vel med opløsningen 1280x1024, ved 60/75Hz ?
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:08 #2
Ja
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 12:11 #3
Mærkeligt, tilbage til forhandleren med den, hvis der stadig er garanti.

Du har ret, der skal ikke bruges driver til din skærm, det ordner dit OS af sig selv.
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:21 #4
Ja. Jeg ved ikke om der er garanti, mener jeg.
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:23 #5
Men der er ingen løsning? En af mine engelske venner snakkede om "degaussing", men aner ikke hvad det er? :S
Avatar billede peet-49 Novice
13. oktober 2004 - 12:30 #6
Prøv dette først: Gå i enhedshåndtering og fjern grafikkort og skærm, genstart systemet.
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:32 #7
Skal jeg fjerne det og genstarte uden at installe det igen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 12:32 #8
Jeg troede Degaussing kun var for CTR skærme.
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:33 #9
Hvis det kan hjælpe har jeg et NVIDIA GeForce FX 5200
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:33 #10
dragonknight: Men hvad betyder det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 12:42 #11
Degaussing fjerner permanent magnetisering af skærmen der opstår ved normal brug, ved at variere et magnetfelt der er kraftigere end det som CTR'en anvender ved normal brug.
Det er sædvanligvis en knap som man blot aktiverer, og billedet står og vibrerer nogle sekunder.
De fleste nyere skærme Degausser automatisk når de startes op.
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:55 #12
Okay! Tak, jeg har hentet et grafikkort. Og det er lidt bedre, men det er ikke optimalt :S Synes det er mærkeligt.
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2004 - 16:08 #13
Dragonknigjt, ALLE skærme afmagnitiserer automatisk når de tændes, det har været på tv/ monitorer, i over 25år (det er de ældre produkter jeg har serviceret)
Avatar billede celebrity Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:46 #14
Hmm.. Intet af det i sagde virkede. Andet end at bytte skærmen. Så dragonknight pointene er dine :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 22:12 #15
Takker !
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 22:14 #16
Screem, når du siger "ALLE skærme afmagnitiserer", så mener du da CTR skærme, eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2004 - 00:07 #17
Ja jeg mener CRT skærmen, der er ikke behov for at degausse på en LCD skærm, da den ikke bruger magnetidme for at frembringe et billede.