Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få OST filer til at fungere

Server Win2003 server
Exchange 2003

Har diverse PC'er der ikke vil anvende OST filer.
Får oprette en OST fil men denne bliver ikke fyldt op med post.
Jeg har været været inden i indstillinger for offlinemappefiler. Når jeg forlader dette felt første gang bliver jeg promptet for om jeg vil oprette en *.OST fil, hvilke jeg svarer ja til og der bliver oprettet en OST fil.
Hvor er det jeg skal sætte et flueben så mine mail bliver mulige at læse offline??
Avatar billede holmus Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:27 #1
I dine konto indstillinger, skal du vælge om du vil bruge Cachelagret Exchange-tilstand!

/holmus
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:37 #2
Outlook 2002. Jeg har været inde på den enkelte konto på klienten og kan ikke finde Cachelagret Exchange-tilstand. Ser jeg det forkerte sted?
Avatar billede holmus Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:45 #3
Det kræver Office 2003 for at det vil virke...
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:55 #4
Jeg har lige været inde i Outlook 2003 og slå det til. Men den opretter ikke OST fil. Men fik en anden fed fejl, hvergang jeg anvender søge værtøjet i stifinderen bliver min skærm brun over det hele.
Giv mig styrke.
Jeg har rodet en del med dette OST problem, underligt :-(.
Det er underligt at det ikke er muligt at vælge en anden sti under "Offline Folder File Settings" måske er det nogle rettigheder.
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:25 #5
Jeg lukker sagen. Tror vi skal have kigget på serveren da jeg tror problemet ligger der.
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:26 #6
UPS tak for svaret holmus
Avatar billede mile Juniormester
13. oktober 2004 - 12:32 #7
Jeg tror bestemt ikke at der er tale om fejl på serveren. Jeg tror blot ikke at du har fået indstillet din Outlook 2002 korrekt.

Funktioner - Indstillinger for Send/Modtag
Definer send/modtag grupper
Under "Indstillinger for gruppen Alle konti" skal du have mærke i:
Medtag denne gruppe i send/modtag handling
Udfør automatisk send/modtag handling ved afslutning

Når Outlook er Offline
Medtag denne gruppe i send/modtag handling

Når det er gjort kan du gå i funktioner - Send/Modtag - Send/Modtag alt.
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:16 #8
Hej Mile
Det hjalp. Jeg havde været inde og rode i send og modtag men havde ikke set en koti der hed Fjernpost. Denne har jeg slået til og nu kom det hele til at virke på Outlook2002. Mange tak for det. Jeg har dog stadig problemer med Outlook2003 jeg ved ikke om der er en fejl et eller andet sted. Jeg har prøvet at opdater officepakken men uden held og har prøvet at geninstaller men uden held.
Avatar billede mile Juniormester
13. oktober 2004 - 13:36 #9
På en Outlook 2003 skal det være ligetil, da den kan cache:

Funktioner
Email-konti
Få vist eller rediger eksisterende
Rediger
Sæt mærke i "Brug Cachelageret Exchange-tilstand"
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:49 #10
Ja det har jeg slået til men der sker ikke noget. :-(. Har en kollega der har outlook2003 og hans fungere. Så jeg vil lige rode lidt med det.
Avatar billede mile Juniormester
13. oktober 2004 - 13:54 #11
Prøv at lave samme stunt, som du gjorde med XP - alstå det der med "Medtag i send/modtag handling".
Avatar billede rohde Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:55 #12
Har lige tjekket offline at det fungere med at jeg kan læse min post offline. Jeg har været for forkuseret på den OST fil som ikke bliver oprette. alt ser ud til at fungere. Tak for hjælpen.
Avatar billede mile Juniormester
13. oktober 2004 - 13:56 #13
Selv tak...