Avatar billede disable Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Messenger inkluderet i ServicePack 2?

Efter at have installeret ServicePack 2, starter messenger op sammen med Outlook Express.

Dette er jeg på ingen måde interesseret i, da jeg ikke vælger at læse mails for, på samme tid, at blive kontaktet af de, der nu er på min kontaktliste.

Tidligere har jeg - med held - fået fjernet messenger med en enkelt linie i 'run' kommandoen.

Kan det lade sig gøre at fjerne denne - irriterende - funktion igen?

Har forsøgt at 'disable' at messenger skal starte op sammen med Windows, faktisk slået alt fra, det gør, at messenger starter op.

Alligevel kører programmet, når jeg starter Outlook Express.

Det pisser mig i den grad af :-p
Avatar billede disable Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:55 #1
Glemte lige at sige, at jeg kører med XP pro som OS
Avatar billede tumben Novice
13. oktober 2004 - 00:00 #2
slå det fra INDE i express
Avatar billede or.han Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:01 #3
Sådan forhindres Windows Messenger i at køre, når du starter Outlook: 1. Åbn Outlook, og klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Aktiver onlinemeddelelser i Microsoft Outlook under fanen Anden.
3. Klik på OK.
Avatar billede or.han Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:01 #4
Sådan forhindres Windows Messenger i at køre, når du starter Outlook:
1. Åbn Outlook, og klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Aktiver onlinemeddelelser i Microsoft Outlook under fanen Anden.
3. Klik på OK.
Avatar billede or.han Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:04 #5
ved ikke hvilket messenger du bruger og hvilken outlook men alt om dette står her inde: http://support.microsoft.com/?kbid=302089
Avatar billede tumben Novice
13. oktober 2004 - 00:18 #6
..start express....gå i funktioner....fanebladet generelt.....fjern flueben fra "automatisk log på messenger"
Avatar billede disable Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:10 #7
Alle flueben, der får messenger til at starte er væk, men alligevel starter den troligt op sammen med Outlook Express.
Avatar billede tatus Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:03 #8
Der findes den besværlige måde som er at gå ind i registreringsdatabasen og rette nogle variabler og så den nemme som jeg vil skrive om ;)

Der findes en nem måde at deaktivere det på.

Hent Messengerdisable http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm

Med den kan du deaktivere messenger (ikke at forveksle med den nyeste MSN messenger 6.. pr bruger / maskinebasis.
Gemme mesenger for outlook, så den ikke starter den op (det er denne du efterspørger)

Slette messenger helt ( den gamle irriterende version. Kan ikke anbefales dog)

Håber det virker :)
Avatar billede disable Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:04 #9
Tak for links og hjælpen.
Selvom hjælpen jeg fik beskrev de ting, jeg allerede havde forsøgt for at undgå, messenger startede op sammen med Outlook Express.

Tatus >> Smider du lige et svar. DET HJALP !!!

/d
Avatar billede tatus Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:12 #10
Glad for at det hjalp..

Det er tit de små programmer der gør hele forskellen og ikke de STORE megamangefunktionsfyldte_suits_der_påstår_de_kan_det_hele :D

god fornøjelse med en outlook express uden afbrydelser (jeg er reklameforvirret.. ved det godt)

/Tatus
Avatar billede disable Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:14 #11
Ja tak, tatus.
Smider du så det svar ? :-p
Avatar billede tatus Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:15 #12
Ups.. Der er forskel på svar og kommentar *G*

(stadig lidt ny her på sitet.. eller rettere.. en tilbagevendt bruger *G*

Her er så svaret ;)

Hent Messengerdisable http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm

Jævnført tidligere kommentar