Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2004 - 20:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hosting i udlandet

Jeg sidder og tester lidt servere og hoteller i udlandet (tyskland indtil videre).

Er der andre der har erfaring med webhoteller, servere mv. i udlandet ?

Hvilke fordele/ulemper er der ved dette ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:51 #1
Hvorfor skal den ligge i udlandet...
Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2004 - 21:19 #2
Det er langt billigere i udlandet, derfor eksperimenterer jeg lidt.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:30 #3
Du kan jo få webhoteller til 1 kr i danmark.... Men hvis du er på udkig efter server check serverpronto.com
Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2004 - 22:45 #4
Det er ikke det jeg er interesseret i, jeg ved udemærket hvad det koster i Danmark.

Jeg er interesseret i generel erfaring med hosting i udlandet, har du prøvet det ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:16 #5
HAr prøvet i New Zealand, og der kører det bare.. men er rimelig dyrt...
Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2004 - 23:22 #6
Hehe, cool :)

Dyrt = godt (som regel)
Avatar billede acomma Nybegynder
13. oktober 2004 - 07:44 #7
Jeg har hostet hos Worldcom i USA og AT&T, dyrt men godt. Du kan være sikker på trafikprisen er i bund i USA, og nogle steder får du flatrate til måske 99$ pr. md. så du kan tilbyde dine danske kunder webhoteller til langt under normalpris, plus du ikke behøver koncentrere dig om udland/indlandstrafik som i DK koster en herregård. Ydermere funkede jeg som reseller hos buydomains.dk men dem kan jeg ikke anbefale. nedetid, manglende support, plus de kontaktede mine danske slutkunder. Et godt sted at finde inspiration er på www.webhostingtalk.com som kan skabe en del kontakter hvis man er seriøs.
Avatar billede googolplex Novice
17. oktober 2004 - 19:37 #8
Svar ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:20 #9
Fandt du en løsning
Avatar billede googolplex Novice
17. oktober 2004 - 21:11 #10
Prøver du forskellige hoteller i Tyskland, så må vi se hvad der er bedst...
Avatar billede googolplex Novice
17. oktober 2004 - 21:12 #11
acomma ?
Avatar billede googolplex Novice
17. oktober 2004 - 21:15 #12
du = to
Avatar billede tutte Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:52 #13
Jeg har tidligere haft webhoteller på amerikanske og tyske servere. Det er slet ikke noget problem. De har generelt en anelse længere svartid, men i den grad en forhøjet stabilitet. især de amerikanske. Så efter min mening kan man trygt lægge sit site i udlandet. Man skal blot huske på at have en backup på egen hånd.
Avatar billede googolplex Novice
18. oktober 2004 - 12:25 #14
Ja det er også min erfaring (ca. 1 uge hehe). Synes dog at svartiden på de amerikanske servere er en del længere i forhold til de tyske (af åbenlyse årsager).
Avatar billede googolplex Novice
19. oktober 2004 - 23:41 #15
Nogen der kender dem her:

dreamhost.com

?