Avatar billede aasuper Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse

Hej -

Jeg har en alm. router stående, som er forbundet med mit bredbåndsmodem. Er det muligt at forbinde denne router med et trådløst netkort i en pc - altså tilslutte en eller anden trådløs enhed med en ledning til en port i routeren, så den kan få kontakt med et trådløst netkort i en pc?

>>AASuper
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2004 - 20:57 #1
Hvis der ikke er indbygget Dlink i routeren, kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 08:39 #2
peet -> LOL, har du ikke læst forkert.

Aasupte -> jo det kan sagtes lade sig gøre, hvis du køber et accesspoint, og du har et trådløstnetkort så kan det sagtens lade sig gøre ;)
Avatar billede aasuper Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:23 #3
Ok. Så jeg forbinder altså et accesspoint til routeren, og så kan andre pc'ere med trådløst netkort få forbindelse hertil?
Er der noget specielt jeg skal lægge mærke til ved anskaffelsen af et access point, eller kan alle bruges?

>>AASuper
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2004 - 15:15 #4
jeg plejer at sige at pris og kvalitet plejer at følges ad! men vælg samme standart altså om det køre 11 mbit eller 54 mbit, men ja alt kan bruges.
Avatar billede flipper Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:23 #5
Ja du kan koble et almindeligt Acessspoint på.
Jeg vil klart anbefale Linksys WAP54G, det er meget nemt at sætte op, samt det er stabilt og hurtigt og undersøtter WPA-AES og TKRIP hvis du ikke ønsker den efterhånden udfasede WEP kryptering. Desuden findes der efterhånden gode alternative firmware som giver dig flere muligheder.
Avatar billede flipper Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:24 #6
Jeg gør lige opmærksom at alle 802.11a/b/g kort kan bruges, Linksys WEP54G er bagud kompatibelt. Men du vil få en bedre performance hvis du kører G på AP og G på netkortet.
Avatar billede aasuper Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:17 #7
Ok. Tak for det.

>>AASuper
Avatar billede aasuper Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:18 #8
Hov; "flipper" du skulle have haft 15 point.
Avatar billede aasuper Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:21 #9
"Flipper": Hvis du vil, kan jeg godt oprette et nyt spørgsmål, som du kan svare på?