Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Beder om password?

Hvordan kan det være at når jeg forsøger at komme i kontakt med en anden pc på netværket,beder denne om et password?
Den anden pc kan sagtens se min og komme ind på delte drev,men jeg kan ikke komme ind,uden at en boks popper op og siger at jeg skal indtaste password.
Den ene maskine kører med windows xp home edition og den anden med xp pro.
Avatar billede sld Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:54 #1
Hej..

Kan godt være det er en lidt indviklet måde men kender ikke andre..
gå ind i:
Netværksteder..
-Ude i siden står der så "Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk" Tryk der!
-tryk næste..
-Tryk næste..
-tryk "Nej, Lad mig vælge en anden...."
-tryk næste
-Tryk "Computeren har forbindelse til internettet gennem en anden...."
-Tryk næste
-Computer beskrivelse er lige meget..
-Computernavn er valfrigt.. skriv hvad du vil.. men det er en god ide at kunne huske det! ;)
-Tryk Næste
-Lad den arbejde..
-Tryk "Afslutte Guiden. jeg behøver..."
-Tryk Næste..

Derefter genstart din com og se om det ikke virker nu!
hehe!:D
Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:19 #2
Lige kort...hvilken pc skal jeg gøre det på...den jeg forsøger at komme i kontakt med?
Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:35 #3
Vi har så prøvet dit forslag,og det virker ikke.Problemmet er altså at jeg ikke kan komme i kontakt med den anden pc.Når jeg prøver,vil den ha en adgangs kode,som vi ikke har.Men den anden vej rundt,går det fint.Hvorfor vil den ene pc ha en adgangs kode...og hvad er det som eventuelt er aktiveret...og som vi gerne vil have deaktiveret...hvorhenne og hvordan gør vi?

Som det er nu,kan vi kun "snakke" den ene vej.
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 08:36 #4
det kan være gæstekonto til forskel samt om der er flueben i simpel fildeling.
Avatar billede xylene Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:17 #5
kenp....kan du ikke uddybe det noget nærmere?
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 14:39 #6
bruger konti kan du se således! højreklik denne computer ->administer ->bruger og gruppe ->brugere

det med simpelfil deling åben denne computer ->funktioner ->indstillinger ->se om der er flueben i simpelfildeling.
Avatar billede sld Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:49 #7
gør det på den pc der er Password på!
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 16:42 #8
samme sted som du kan se bruger konti kan du også oprette dem
Avatar billede xylene Nybegynder
13. oktober 2004 - 18:27 #9
Kenp...har gjort som du beskriver,men der er ikke noget med simplefil og flueben.

Hvis jeg gør det på min egen pc,er der slet ikke noget der hedder brugere og grupper.
Mystisk.
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 21:45 #10
simpelfildeling, det er der da på xp også brugere! du er sikker på du er under administration og ikke kontrolpanelet ik
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 21:46 #11
elle er det xp-home du køre?
Avatar billede xylene Nybegynder
14. oktober 2004 - 00:11 #12
På den pc der vil have adgangskode,er instaleret xp pro.Jeg kan under brugere og grupper ikke se noget der hedder simpelfildeling.
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2004 - 10:50 #13
simpel fildeling er ikke under brugere og grupper!

det med simpelfil deling åben denne computer ->funktioner ->indstillinger ->se om der er flueben i simpelfildeling.
Avatar billede xylene Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:15 #14
Der var ikke flueben sat...det er så gjort nu,men der popper stadig en boks op med adgangskode.Forstår det simpelthen ikke.
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2004 - 15:18 #15
er gæste konto aktiveret på begge 2?
Avatar billede xylene Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:28 #16
Hvis du dermed mener,at gå ind i bruger konto og aktivere gæstekonto på begge maskiner,så er svaret ja!
Avatar billede xylene Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:50 #17
Ok...vi fandt ud af det.Ved at fjerne adgangskode for gæstekonti.Vi anede ikke at der var kode på.Ikke noget vi udmidelbart mener at have gjort.

Men du har forsøgt at hjælpe,og det var din skyld at vi kom på sporet,ved at nævne om gæste konto er aktiveret på begge to,du får point.Smid lige et svar.
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2004 - 17:00 #18
.