Avatar billede gthang19 Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:58 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Antivirus programmet virker ikke, kan ikke installere

HEj alle..

Jeg har en Norton Antivirus-program, og den virker ikke,  Hver gang jeg prøver at installere den og når den er halvvejs med at installere popper der en intern fejl frem...

Hvad kan jeg gøre..?...
Avatar billede roenving Novice
12. oktober 2004 - 18:00 #1
Hvaffen fejl ?-)
Avatar billede gthang19 Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:05 #2
Der står at det er en intern fejl, og installaetionen er ikke vellykket og et langt tal....,,,,
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2004 - 18:07 #3
Kunne tyde på, at du har virus, eller et andet antivirusprogram indstalleret.
Avatar billede gthang19 Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:09 #4
Ja, men jeg har formateret Harddisken, og har ikke installeret andet programmer...
Avatar billede gthang19 Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:14 #5
hvad nu end d er, hvad kan jeg gøre for at den skal virke?......
Avatar billede maryann Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:07 #6
går du på nettet før du installerer et antivirusprogram? I så fald kan du godt være blevet angrebet med det samme du kom online.....har jeg faktisk selv prøvet. Det var dumt og virkelig surt at skulle til at formatere hele lortet forfra :-(

Har du prøvet at installere et andet antivirusprogram? Jeg bruger selv det gratis program AVG som du kan downloade på www.grisoft.com . Det kører faktisk rigtig godt sammen med netop Norton Antvirus & Norton Firewall!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:15 #7
Der skal KUN være ét antivirus-program på en pc og det absolut sidste betalingsprogram jeg ville vælge var Norton.

Om du når du opretter forbindelse til Internettet første gang efter at ha' installeret Windows, har installeret et antivirus-program eller ej, gør ikke den store forskel, så lang tid du ikke skal downloade filer. Det der er særdeles vigtigt er, at du har fået installeret SP2, samt programmerne fra "Pakken" - http://www.spywarefri.dk/pakken.htm - og altså vel at mærke INDEN pc'en overhovedet har adgang til nettet.

Dette lille program kan fjerne Norton totalt og i et hug.
Du trykker bare åben på dette program, så fjerner den Norton fra din computer. Nemt og enkelt:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02/$FILE/Rnav2003.exe

Derefter ville jeg vælge et af de gratis alternativer ang. antivirus *S*
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#avast
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#avg
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#antiv
Avatar billede gthang19 Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:39 #8
Hej,,, Til Victor-1,, jeg har prøvet at trykke på http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02/$FILE/Rnav2003.exe men den side er forbidden,,, den virker ikke, hvad skal jeg så gøre...?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:45 #9
Hejsa - du har ret, linket virker ikke :(
Men det gør det her - http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606
Avatar billede maryann Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:41 #10
Tak for points! Jeg går udfra at du har fået løst dit problem?!

Og hvad er det for noget fis Victor at man kun kan køre med 1 Antivirusprogram?? Jeg kører uden problemer med Norton Internet Security og AVG sammen og kender flere andre der gør nøjagtig det samme....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:55 #11
maryann >
Det er sandelig ikke noget "fis" *GG*
Det anbefales mange stedder, KUN at køre med et antivirus-program. Og det er da også set flere gange, at det kan gi' store problemer at køre med mere end et *S*

Men jeg vil ikke benægte, at lige præcis AVG og NORTON kan køre sammen uden konfligter, men generelt set bør man kun bruge et program. Jeg ved eksempelvis, at AVAST og AVG absolut ikke kan arbejde sammen, selv om de hver især er gode programmer.

Slutteligt vil jeg gi' min mening om NORTON til kende.
Det er nok det dårligste antivirus-program man kan købe for penge. Det er enormt resource-krævende, det "tror" ofte, at en fil er inficeret selv om den ikke er det og som vi lige har set et eksempel på her, så er det end ikke til at afinstallere, hvis det er det man ønsker.

Fortsat god dag alle sammen *S*
Avatar billede maryann Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:19 #12
Victor: Nå....nu skal det ikke laves til en diskussion om Norton, men jeg vil blot tilføje at jeg da er rimelig tilfreds med Norton efter at have brugt det i mere end 5 år! Men problemet (som jeg ser det) med de "store" såsom McAfee og Norton er at flere vira nu om dage er lavet til at gå ind og stoppe disse de mest kendte Antivirusprogrammer. Det er en stor del af grunden til at jeg kører med Norton og AVG sammen da de "hjælper hinanden" med at holde min PC ren for virus!
Avatar billede gthang19 Nybegynder
22. oktober 2004 - 17:34 #13
Til> alle, jeg spurgte om hvad jeg kan gøre at min Norton antivirus cd til at virke? ikke alt andet...... og jeg har ptøvet at slette den, men allige vel virker den ik,,, cden er helt ny,, har blot brugt den 2 gange.....
Avatar billede maryann Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:08 #14
@gthang19: Virker Norton heller ikke efter du har installeret AVG og kørt en virusscan? Måske ligger der stadig en virus og gemmer sig et sted på din PC? Har du prøvet én af de online virusscannere der er som fx http://housecall.trendmicro.com eller www.pandasoftware.com/activescan ?? Og har du prøvet at scanne i "Fejlsikret tilstand" ?
Avatar billede gthang19 Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:02 #15
Jeg har scannet den med avg og den virker ikke, men jeg prøver lige det du har foreslået... Jeg takker:)
Avatar billede gthang19 Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:06 #16
også pga. virussen kan jeg ikke formnatere harddiskken nu, hver gang jeg installere windows kommer det samme igen, ingen ting er ændret, normalt formatere alt hvad der  er på Harddiskken, og installere windows om igen,,,,,
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 07:14 #17
Hvis der heller ikke er noget af det der virker så kunne det tyde på at der er noget "skidt" der bliver gemt i biosen når du formattere disken. Det kan som regel undgåes ved at aktivere "Reset configuration data" i bios før du reinstallerer og formatterer....
Avatar billede gthang19 Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:49 #18
Ok, men jeg er ikke så god til det med computere og den slags, men er det i egenskaber jeg skal ind i for at ændre biosen?.. jeg ved godt at det er besværligt, men jeg er nød til at vide hvor de enkelte funktioner ligger?....
Avatar billede gthang19 Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:52 #19
Jeg har scannet pcen i http://housecall.trendmicro.com og den har fundet virussen, men den kan ikke slette den, dn siger at avg skal slette den, og avg kan ikke finde den...? hvad gør jeg....
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:01 #20
prøv at køre Panda også....måske kan den fjerne den!

nej bios er ikke i Windows, men noget der ligger på bundkortet som man går ind i før Windows starter op. Men er man ikke så stærk på en PC vil jeg ikke anbefale at man piller ved biosen uden at have én til at hjælpe i nærheden!
Avatar billede gthang19 Nybegynder
23. oktober 2004 - 16:30 #21
nu når jeg har scannet med Panda, hvordan sksl jeg slette virussen?..  fordi det er kun en virus og det er den samme filnavn den har " troja" eller noget lign... på alle tre virusprogrammer jeg har prøvet den på!!!
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 16:45 #22
kan du ikke slette den med Panda??? hvis du kan skrive det nøjagtige navn på virusen her kan vi prøve at finde en løsning til dig!
Avatar billede gthang19 Nybegynder
23. oktober 2004 - 16:52 #23
nu er jeg nød til at scanne den igen for at se hvad den heedder !!
Avatar billede gthang19 Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:24 #24
Nu har den fundet flere
Virus:Trojan Horse
Virus:Trj/Downloader.GK
Virus:Trj/Agent.AO
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. oktober 2004 - 21:14 #25
Hej gthang19

Er du stadig interesseret i, at få rydet ordentligt op på din pc, eller vil du stadig køre med to (eller flere) antivirusprogrammer og have/få masser af problemer ?

Vi er nogle stykker herinde som kan hjælpe dig med at få rydet helt op på din pc, samt hjælpe dig gennem at få installeret noget software som vil beskytte dig meget bedre fremover. Jeg anbefaler at du opretter et nyt spørgsmål i virus kategorien, hvor du lægger en log-fil fra HijackThis som du finder her, sammen med vejledning om hvordan du bærer dig ad. Men du må være forberedt på kun at ha' et antivirus program installeret *S*

Smid evt. et link her til det spørgsmål du opretter - så skal jeg kigge på det.
Du behøver ikke tilbyde point.

Værktøjet: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Vejledning: http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede gthang19 Nybegynder
24. oktober 2004 - 14:36 #26
Hej, det har jeg nu gjort, og jeg har en to virus-programmer. så d skal være ingen problem....

På forhånd tak