Avatar billede poppemand Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

3Com 3C905TX problem

Hej..
Har prøvet før med dette problem..men fandt ikke nogen brugbar løsning..
Jeg har et  3Com 3C905TX fast ethernet kort .
Dette kort giver mig grå hår. da jeg ikke kan få det til at forbinde mig til min router..
Kortet virker fint hvis jeg forbinder uden om routeren.
Men så snart jeg tilslutter kortet til routeren få det ingen forbindelse

Her er min ipconfig for det indbyggede netkort.. som virker

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : far-2ge2vfwgb9s
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA-kompatibel Fast Etherne
t-netværkskort
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-28-5D-71
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 12. oktober 2004 16:54:17
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 15. oktober 2004 16:54:17
Avatar billede poppemand Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:08 #1
Her er config for  3Com 3C905TX

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 3:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.69.112
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

C:\Documents and Settings\Far>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : far-2ge2vfwgb9s
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA-kompatibel Fast Etherne
t-netværkskort
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-28-5D-71

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 3:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 3Com 3C905TX-baseret Ethern
et-netværkskort  (standard)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-60-97-83-67-15
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.69.112
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

C:\Documents and Settings\Far>
Avatar billede poppemand Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:11 #2
Jeg har prøvet at ændre 3com kortet med fast ip 192.168.0.5Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
Men intet hjælper
Så please måske en eller anden kan hjælpe mig...
Avatar billede leif Seniormester
12. oktober 2004 - 17:15 #3
Jeg vil mene defekt netkort !

Er det http://www.3com.com/prod/en_EU_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C905CX-TX-M du har ? Kan ikke finde noget med det navn du siger den skal have ?

Hvis det er, så har jeg installeret indtil videre 6 idag, og masser i tidens løb uden problemer !

Ellers prøv følgende:
1. Fjern driverne
2. Fjern kortet
3. Start op uden kortet
4. Sæt kortet i igen og få windows til at finde det
Avatar billede poppemand Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:34 #4
3Com 3C905-TX  hedder kortet..
Kortet virker det ved jeg 100%..
Kan gå på nettet uden om routeren uden problemer
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 08:27 #5
DEt kan være at det ikke kan køre så hurtig hastighed, gå ind i egenskaberne for dit netkort og evt. sæt det til at kun køre 10 mbit.
Avatar billede msl55 Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:40 #6
jeg vil lige checke:

har du 3 netkort i pc'en?
så har jeg bemærket at det kort der virker har fysisk adresse 00-0B-6A-28-5D-71
og det kort der ikke virker, har fysisk adresse 00-0B-6A-28-5D-71

2 netkort må ikke have samme fysiske adresser, har du manuelt indsat adresserne?
i så tilfælde skal de slettes så kortets egen adresse bruges.
Avatar billede poppemand Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:53 #7
Har 2 netkort..hvordan sletter jeg den  fysisk adresse ??
Avatar billede poppemand Nybegynder
13. oktober 2004 - 18:24 #8
Bingo satte kortet til 10 mbit
Avatar billede poppemand Nybegynder
13. oktober 2004 - 18:29 #9
så kenp
du ramte plet
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 21:45 #10
hvorfor gav du så dig selv point? men når det kun vil køre 10 mbit så er dit kort også ½ defekt.
Avatar billede poppemand Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:23 #11
Angående point´s var jeg i tvivl hvordan jeg skulle gøre ..jeg vil da gerne give dig 30 point´s ,men så må du lige hjælpe med at få dem ,aner ikke hvordan man gør..

Kortet kører 10 mbit halv duplex ,hvad det så er ?
Tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 22:46 #12
du kan oprettet et nyt spøgsmål i samme kategori med teksten point til kenp også med en ref til dette spørgsmål (husk også link her)

10 mbit havld duplex vil sige at du kan maks sende eller hente med 1½ mb pr. sekund, og jeg ville invister i et nyt netkort da enten kablet eller netkortet er gået.
Avatar billede poppemand Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:56 #13
det er bare mærkeligt at når jeg kører uden om routeren kører kortet fint her med automatisk valg..
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 22:59 #14
hvis du køre den direkt til modem, den køre heller ikke hurtigere end maks 10 mbit så det er nok derfor.
Avatar billede poppemand Nybegynder
13. oktober 2004 - 23:02 #15
hvilket kort vil du anbefale at købe ??
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 23:34 #16
hvilket som helts de koster ca 50 - 100 de billige af dem og de dækker de fleste formål.