Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:44 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Min computers logon virker ikke!

Hej Alle

Idag ville jeg lige prøve at ændre til "klassisk" win 2000 logon, fra windows xp's smarte. Det gjorde jeg så, men efter genstart kan jeg ikke komme ind på min computer da den ikke vil acceptere mine oplysninger. Kort forinden havde jeg ændret oplysningerne, de virkede også fint til winxp standart. Men ikke nu, hvad kan jeg gøre for at "cracke" mig indpå mit eget system og får oplysningerne udleveret eller ændre dem??

mvh Rasmus
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:44 #1
jeg har virkelig brug for hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 16:45 #2
TRYK - NÅR DU SER DET SMARTE LOGON BILLEDE I XP - CTRL+ALT+DELETE - 2 GANGE
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:47 #3
jamen det er det "ikke smarte" logon jeg har aktiveret og ikke kan få til at virke?

plz help!
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:48 #4
du kan få 200 p mere hvis det er jeg skal bare ind på computeren!!
Avatar billede beorn Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:50 #5
prøv at logge ind som administrator evt?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 16:50 #6
HAR DU PRØVET I FEJL SIKKER TILSTAN
F8 UNDER START AF PC
Avatar billede beorn Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:52 #7
er dit logon navn i et eller to eller flere ord?
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:54 #8
et ord..., og xou drop det jeg har prøvet alt "normalt" tænkeligt :D

kom nu kender i ikke en måde så jeg kan få det oplyst??
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:57 #9
plz help!!!
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:58 #10
jeg har kun et logon navn og det er  en adminstartor account
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:02 #11
Kom nu hjælp plz! udeler 400 point til den der for det til at virke!
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:18 #12
mangler hjælp, er der ingen der kan svare??
Avatar billede halifax Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:26 #13
Prøv om du kan boote fra XP cd-rom'en og starte op i gendannelseskonsollen, Recovery Console Mode. Læs her hvordan
http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm

Fra konsollen kan bruges kommandoen LOGON:  Logon: Logs on to a Windows installation.
Lykkes dit dig at logge på din installation (med Admin password) burde du kunne komme til at ændre din logon setting tilbage.
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:35 #14
halifax, det hjalp ikke da den skal bruge admin password, og det er jo det der er gået i fisk:S
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:38 #15
kan det have noget med mit password at gøre?? det er vpc93zja??
Avatar billede halifax Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:40 #16
Jammen, så tyder noget da på at du husker dit Admin pass forkert!!
Har du forsøgt med både det gamle og det, du tror er det nye?

Har du prøvet at trykke Enter - uden at angive pass?
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:41 #17
ja har prøvet alt:(
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:41 #18
og jeg husker det IKKE forkert
Avatar billede rasm Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:48 #19
er ved at lave en xp-repair sker der noget ved det??
Avatar billede hashkagen Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:50 #20
måske en boot disk? ikke sikker på om det ville virke?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:56 #21
Tror s'følglig på dig, at du IKKE husker forkert. Men det forekommer meget mystisk, at du så ikke kan komme ind på Recovery consollen - for boot fra cd-rom'en skaber slet ikke kontakt til systemet iøvrigt.

Repair, nej der sker ikke noget ved at køre repair - bortset fra at du bagefter skal have kørt alle opdateringerne, som der står i vejledningen.

Ellers har jeg kun ét bud tilbage. Om at "hacke" admin password. Det fremgår af aftikel og vejledning her - på engelsk
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2004 - 13:45 #22
her et opgivet forsøg ?!?
boot fra xp cdrom
du skal vælge
indstallere et fresk kopi af xp
vælge den somme partition
lade den være som den er,IKKE FORMATERE
det anbefales ikke at have flere windows på somme partition,men gør det alligevel
tryk L for at slette de gamle windwos filer.
sådan indstallere du en hel ny windows xp på somme harddsik uden at slette det der er i andre mappe.skulle heller ikke på virke dukumenter (ps kun erfaring fra win2003server)
jeg sagde det var et opgivet forsøg .....
Avatar billede m_claus Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:03 #23
Rasmus,

Søg på google efter "Linux Boot disk" - det er en bootdisk som kan overskrive SAM passwordne på Windows maskiner.

Det er lige ud af landevejen, lav disken, boot maskinen, overskriv f.eks administrator passwordet med <blank>
Avatar billede m_claus Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:05 #24
Rasmus,

linket er http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ kig i bunden der er downloads
Avatar billede beorn Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:20 #25
M-claus :-) tak for linket, jeg prøvede at finde noget lign. til ham tidligere i dag, men kunne kun finde boot cd'er med det og det syntes jeg lige var voldsomt nok. Så du er en bedre googlist end jeg :-D
Avatar billede halifax Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:56 #26
m_claus, gider du ikke læse tidligere indlæg??
Link'et til pnordahls ntpasswd har jeg lagt en gang.  :)
Avatar billede rhandersen Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:06 #27
Jeg har fået det til at virke, oplysningerne var åbenbart blevet reset, så da jeg prøvede at gøre begge felter blanke kom jeg ind. Mystisk ikke?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:10 #28
Tak fordi i prøvede smid et svar alle så deler i de 200 point:D
Avatar billede rhandersen Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:12 #29
Og ja, har 2 brugere fordi jeg gerne ville have et andet brugernavn;)
Avatar billede rhandersen Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:13 #30
min ene computer logger bare på rasm automatisk, og den jeg VAR låst ude fra sidder jeg på nu og den logger på rhandersen:D
Avatar billede beorn Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:23 #31
godt at det kom til at virke, giv pointene til Halifax, det var jo ham som kom med løsningen :-)
Avatar billede rhandersen Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:40 #32
halifax smid et svar
Avatar billede halifax Nybegynder
13. oktober 2004 - 21:58 #33
Smider et svar og siger tak til.  :)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:51 #34
skal ikke have p... prøv med denne bootdisk, den kan en masse..
www.wbcd.com
Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:53 #35