Avatar billede kklm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af antivirusprogram og firewall

Hej eksperter

Jeg håber at I kan hjæpe mig i valget mellem nogle antivirusprogrammer og firewalls.

Jeg skal have et godt stabilt, samt gratis antivirusprogram. Står mellem:
AntiVir vs. AVG

Hvilke fordele og ulemper er der i forbindelse med de to programmer? Eller er der andre som er endnu bedre end disse to?

Jeg skal lige ledes have en god stabil, samt gratis firewall. Står mellem:
Sygate vs. ZoneAlarm

Hvilke fordele og ulemper er der i forbindelse med de to programmer? Eller er der andre som er endnu bedre end disse to?

Håber I kan give mig nogle fornuftige svar som kan gøre mit valg nemmere :)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. oktober 2004 - 16:28 #1
Jeg vil sige AVG og Sygate.
AVG har nogle features som Antivir ikke har, det samme har Sygate.
Avatar billede kklm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:33 #2
Ok, har også hørt noget om at det er for nemt at hacke en bruger med ZoneAlarm pga. dens kendthed.

Men hvor finder jeg den nyeste version af AVG som er gratis - mener at have fundet en hvor den hele tiden vil Order eller Activate Reg. eller lignende?

Derudover, er der mails-scan og auto-update i AVG?
Ved nemlig, at det ikke er der i AntiVir.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. oktober 2004 - 16:45 #3
Avatar billede kklm Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:56 #4
Tak for links

Er der andre der har noget at sige mht. for og imod de forskellige programmer?

Ellers vil jeg da bare give dig points.

Er det i orden hvis jeg venter til jeg har fået det hele installeret og sat op, så kan jeg også lige se om der skulle være nogen der evt. har andre programmer end de nævnte?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. oktober 2004 - 17:04 #5
Du tager bare den tid der skal til, jeg går ikke ret højt op i point alligevel.*S*
Et par artikler om sikkerhed på nettet finder du her:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:49 #6
Bare lige et tip. På Fromsej´s link til AVG, ligger der også et link til den nye gratis AVG, som er i beta. Det skulle køre fint, og minder meget om AVG´s nuværende betalings version. Bare et tip :)
Avatar billede maryann Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:18 #7
Jeg kører selv AVG sammen med Norton Internet Security....det fungerer bare! Jeg har tidligere prøvet Zone Alarm og den brød jeg mig absolut ikke om! Så jeg er ikke bange for at anbefale dig at bruge AVG. Jeg kender ikke noget til Sygate Firewall men forhåbentlig er den bedre end Zone Alarm!
Avatar billede kklm Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:23 #8
Det er rart at høre at der er tilfredshed med AVG. Har installeret det og det kører bare fint - er dog mest glad for auto-update og mail-scan :)
Hvis I lige lægger et svar så ville det være rart, indsamler jo holdninger og meninger, som i sidste ende skal betagtes som gode råde. Hvilket gør at I alle skal have tak for hjælpen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:27 #9
Jeg lagde kun et lille tip, så jeg skal ikke have point, men tak for tilbuddet :)
Avatar billede kklm Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:14 #10
Vi lukker og slukker bare...
Har fået et ganske udemærket antivirusprogram i AVG :) som jeg har kombineret med sygate personal firewall...

Tak for hjælpen :)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2004 - 21:42 #11
Tak for point, det er en stærk kombination du har valgt. :o)