Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flytte .dk-domænenavn til gratisdns.dk

hej eksperter!

først bær over med mig hvis det er den forkerte kategori! (ikke klar over hvad dette hedder)

jeg har 3 domæner hosted hos www.web10.dk men da jeg ikke bruger dette hotel længere og ønsker at opsige det, skal jeg jo gerne kunne bruge mine domæner alligevel!

derfor ønsker jeg at flytte dem til gratisdns.dk... 2 af dem hvor de skal oprettes som mailhoteller, og den sidste skal bare "stå standby" til jeg finder noget at bruge den til...

men spørgsmålet er så:

hvordan får jeg flyttet domænerne? jeg har allerede en bruger hos gratisdns.dk så inde i "kontrolpanelet" har jeg inde under primær dns oprettet de 3 domæner, så de står over listen med hvilke domæner jeg har tilknyttet mit login!

men hvad så? dk-hostmaster skal vel på en eller anden måde have via jeg har skiftet nameservers?

sker det automatisk? for domænerne peger stadig på hvad jeg har liggende på web10.dk selvom jeg har oprettet dem i gratisdns.dk-systemet!

håber på der er nogen der kan hjælpe mig - på forhånd mange tak :)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:11 #1
Du burde kunne flytte dem (redelegere dem) online hos DK-hostmaster:

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=252&action=cmsview&language=da
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:14 #2
Navneserveren, ns1.gratisdns.dk, svarer ikke autoritativt for domænenavnet, elskermad.dk. Ret venligst fejlen og prøv igen.

??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2004 - 15:25 #3
Det tager tid inden gratisdns's servere har registreret din ændring.
Prøv senere, max 24 timer. (jeg kan ikke huske om de gør det een eller
2 gange i døgnet)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:27 #4
okay, så gratisdns.dk's server skal give dk-hostmaster "lov" til at pege på deres server?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2004 - 16:53 #5
Ikke som sådan - de skal bare have det registreret i deres
navneserver. Det ske vist 1-2 gange i døgnet.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:55 #6
sker klokken 13 imorgen kan jeg se i deres faq! jeg takker for svarene og vender tilbage imorgen hvis det stadig ikke virker :) forsat god eftermiddag...
Avatar billede acomma Nybegynder
13. oktober 2004 - 07:51 #7
Hejsa,

der vil først ske noget rent teknisk, når GRATIS DNS har sat domænet op på nameserverne, men dette er stadig ikke sket. Helt korrekt de gør det 1-2 gange i døgnet, de gør det faktisk 4 gange i døgnet, men dette er ikke sket så du er nok nødt til at skrive til dem. Er du i tvivl kan du bruge linket fra fsconsult og taste elskermad.dk ind. Derefter angiver du nameserverne som du har fået tildelt af gratisdns. som ikke altid hedder ns1 men måske ns3 eller ns4. Jeg har dog testet dem alle for dig, og ja, du skal nok have fat i gratisdns. / LB, Acomma.com
Avatar billede snowball Novice
13. oktober 2004 - 10:36 #8
acomma er blevet deaktiveret da han til trods for 3 tidligere henvendelser stadig bliver ved med at reklame for hans hjemmeside - f.eks. i hans signatur.

Snowball / CoAdmin