Avatar billede gundaris Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere brugere til en postkasse

Jeg har en afdeling, hvor brugerne skal have en fælles mailbox. Brugerne har ikke adgang til personlig mailbox.

På serversiden:
Server win2000 og Exchange 2000.

Klienter:
fra win95 til XP, Outlook 2000.

Når jeg sætter outlook op på klienten, kræver outlook at der er en postkasse. Når jeg oprettet en postkasse synes jeg kun at kunne give rettigheder til eksisterende Exchange brugere og ikke alle i mit AD.

Gode råd er velkomne.
Avatar billede itsecurity Nybegynder
05. november 2004 - 00:58 #1
Hvis du opretter en bruger der hedder fælles og går ind under "exchange advanced" kan du give de forskellige brugere "full access" til denne mailbox, derefter starer du bare outlook på klient siden og installere exchange klienten og vælger brugeren "fælles" skriver servernavnet osv. osv....

Jeg kan uddybe det hvis det er nødvendigt :)
Avatar billede gundaris Nybegynder
11. november 2004 - 15:20 #2
Hej Itsecurity

Jeg takker for svar. Det var lige det hint jeg havde brug for. :-)