Avatar billede kedelig Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SP2-problem

Har installeret XP med SP1 på en tom harddisk og med ægte key-nr. Ingen probemer så langt.
Prøver herefter (som administrator!) at installere SP2, men jeg får fejlmeddelelsen "kan ikke læse fra eller skrive til databasen", hvorefter installationen afbrydes.
Har prøvet både med FAT32 og NTFS.
Har også prøvet både med en downloadet SP2 og via Windows update.
Kan ikke finde noget brugbart ved at søge på fejlmeddelelsen på Google eller i Microsofts FAQ/hjælp.
Har nogen en rigtig god ide?
VH,
Lars
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. oktober 2004 - 12:40 #1
Det kunne være noget rettigheds snask. Hvis du kan finde ud afhvilken database der er tale om, samt hvor den ligger på dit system, så prøv at sæt rettigheder til den så alle har ret til at skrive.

Husk at sætte disse rettigheder tilbage til en mere restriktiv setting, når du er færdig
Avatar billede kedelig Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:24 #2
Det er da såre rigtigt. Problemet er bare, at jeg ud fra den "fyldige" fejlmeddelelse(!) ikke ved hvad for en database, den henviser til. Gætter på reg.-db. Har gloet efter en logfil, men har ikke kunnet finde nogen.
Så det bringer mig ikke rigtigt videre...