Avatar billede birkus Nybegynder
07. marts 2001 - 15:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Agent til flytning af mail til en mappe?

Hvordan opretter jeg en agent til flytning af en indkommen mail, til en anden mappe, så den ikke ligger i indpakken længere?
Det skal være automatisk uden jeg egentlig lægger mærke til det!
Avatar billede crohde Nybegynder
07. marts 2001 - 18:12 #1
Du kan blot lave en agent, der reagerer på indkommen post og flytter den til en bestemt mappe. For at gøre det lidt fleksibelt kan det laves med et konfigurationsdokument, hvor reglerne sættes op. Begge dele kræver adgagn til designet og at firmaet accepterer, at der rettes i postkasseskabelonen.

I version 5.x er der også en mulighed for at sætte filtre op, der placerer filerne i de rigtige mapper.

Mvh

Christian Rohde
Community Solutions A/S
Avatar billede jhr Nybegynder
07. marts 2001 - 20:13 #2
Hvis du kører R5.05 så \"klikker\" du på regel (dansk) eller rule (engelsk). Her kan du oprette en regel der automatisk flytter indkommen mail ned i en mappe. Du kan selv bestemme hvilke typer mail der skal flyttes hvorhen.
Avatar billede birkus Nybegynder
08. marts 2001 - 10:38 #3
Vi kører desværre ikke R5 endnu.
Men det varer vist ikke længe før det sker!
PT. kører vi Notes 4.6.