Avatar billede miza Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PCI Express lydkort

Nu hvor alle ting skal til at være PCI Express, og de fleste fokusere meget på PCI Express x16 til grafikkort, hvad sker der så med lydkort og andre "gamle" PCI kort???, kan de stadig bruges eller vil nye lydkort blive udviklet?.

Undskyld hvis jeg ikke lige får svaret med det samme, det er sket før, men jeg skal gøre mit bedste for at holde trit...
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. oktober 2004 - 11:17 #1
PCI express er ikke blevet mainstream endnu. Det er stadig væk AGP8x der sælges.
Hvis PCI express bider sig fast, så er det muligt, at PCI forsvinder.
Avatar billede miza Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:42 #2
okay, men ved du noget om hvad der sker med lydkort?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:24 #3
Der findes allerede bundkort med både PCI-express stik og PCI stik. Der er så mange PCI-kort i brug, at det sikkert varer flere år inden stikket er udfaset. ISA-stikket levede længe inden det forsvandt. Der kommer nye lydkort, men markedet er endnu for begrænset til de store lanceringer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. oktober 2004 - 23:06 #4
Udbud efterspørgsel styrer det.
Avatar billede miza Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:34 #5
ok, tak for det... så må jeg jo bare holde øje med det.. ;)
Avatar billede miza Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:34 #6
lukker
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 23:15 #7
Du lukker ved at aksepterer et svar, så du må poste et svar, og akseptere dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2004 - 23:15 #8
Eller akseptere mit svar hvis du føler for dette. !