Avatar billede chris13 Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

I/O adresser på USB porten ???

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan I/O adresserne på USB porten ligger ?

På parallelporten er data f.eks. $378.

Hvordan er USB porten opbygget mht. registre ?

mvh

Christian
daejml@post7.tele.dk
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:21 #1
Hvilket programmerings sprog skal du snakke med den i???
Avatar billede chris13 Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:31 #2
Delphi 4.0 ; helst :-)
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:44 #3
Har undersøgt om der ikke fås en komponent til at snakke med USB porten med??
Avatar billede chris13 Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:47 #4
Ja, jeg kan ikke finde en sådan nogen steder.

Kender du et sted ?

Kan man ikke gøre noget ala
PORT[$6000]:=10h ????
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:49 #5
Hmm...Jeg tror det er lidt mere kompleks en eks. en comport...USB er en multidrop ting. Så der er sikker flere registre at tage hensyn til...
Avatar billede chris13 Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:52 #6
Hvor kan jeg finde info om disse registre, og på hvilke adresser de ligger ?

Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. oktober 1999 - 15:05 #7
de ligger på IRQ11, port 9000-901F
Avatar billede svuppe Nybegynder
13. oktober 1999 - 20:54 #8
Det er individuelt fra computer til computer.
En af PnP's (u)lyksagligheder.
Min ligger f.eks. på IRQ 9 og port E000-E01F
Avatar billede chruker Nybegynder
13. oktober 1999 - 22:42 #9
Så vidt jeg ved så har alle Intel's chipset siden TX (til almindelig Pentium) haft USB controlleren indbygget. USB kredsløbet er integreret is PIIX4 chippen. Skal du vide noget om IO adresser osv., må du have fat i nogle af Intel's manualer. Kig på http://developer.intel.com/design/usb/  Eller på denne her: http://developer.intel.com/design/chipsets/datashts/  Find på den sidste side en af de manualer hvor der står PIIX4 i parantes.

Jeg kender ikke Delphi, men mon ikke der er nogle plugins/addons, der kan kommunikere med USB bussen. Ellers må Windows da tilbyde et API der kan tale med USB, hvis ikke så undre det mig lidt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:56 #10
chris13>> kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?