Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er dette normalt? -eller spyware?

På min computer er der tilsyneladende en lille bitte smule trafik på internettet selvom jeg ingenting foretager mig.
Jeg syntes det er lidt mærkeligt, for det er vel ikke helt normalt? Derudover kan jeg ikke lukke for mit netværk, da det tilsyneladende er blevet åbnet af et eller andet.
Jeg har kørt flere forskellige spywareprogrammer, men de kommer ikke op med noget.
Er det mine programmer det er galt med, for det er vel en eller anden form for spyware, der ligger og sender ud...eller hvad???

Nogen forslag!!!???
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2004 - 22:00 #1
tryp på crtl+alt+del 1 gang og se hvad der kører af processor ?
Hent Hijackthis og installer det, læg en kopi af loggen herind og lad en "log" ekspert se den igennem.
http://www.spychecker.com/download/download_hijackthis.html
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:21 #2
Jeps...så kommer den her:
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:54:30, on 11-10-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\Programmer\Boomtown\WrOS.EXE
C:\WINNT\system32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Boomtown\winpppoverethernet.exe
C:\WINNT\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
F:\Programmer\HewlettPackard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
H:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINNT\system32\msnservices.exe
C:\WINNT\system32\svchostss.exe
C:\WINNT\system32\explorer.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
F:\Programmer\HewlettPackard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINNT\system32\msnservices.exe
C:\WINNT\system32\svchostss.exe
C:\WINNT\system32\explorer.exe
H:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
F:\WINZIP\winzip32.exe
C:\WINNT\system32\explorer.exe
C:\WINNT\system32\explore.exe
H:\Downloads\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - f:\AcrobatReader\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: De Gule Sider - {D4003A01-9B2C-4e24-9CD2-8D7DB1BDE096} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [a-winpoet-service] C:\Programmer\Boomtown\winpppoverethernet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINNT\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] F:\Programmer\HewlettPackard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] h:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] h:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Service Information] msnservices.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] svchostss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] explore.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Service Information] msnservices.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] svchostss.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] explore.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Service Information] msnservices.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Configuration Loader] svchostss.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] explorer.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = F:\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = H:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O4 - Global Startup: AutoCAD Startup Accelerator.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://F:\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Degulesider Toolbar - {B41E4A63-C2FD-4452-8BCA-D16FA5081080} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D4003A01-9B2C-4E24-9CD2-8D7DB1BDE096} (De Gule Sider) - http://www.degulesider.dk/tool/DGSCab.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://lw11fd.law11.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
12. oktober 2004 - 11:17 #3
Jeg tror jeg poster den for sig selv.
Men Haverslev...smid et svar så får du lidt point!
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2004 - 19:55 #4
ok, har ikke helt check på hijackthis selv - desværre. ;)
Avatar billede night-undead Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:04 #5
kunne det ikke være din MSN Messenger??