Avatar billede nebelong Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af drivere til vigtige dele af PC?

Hej, har fået ny pc og vil gerne være sikker på at den kører helt optimalt. Jeg har downloadet programmet Everest Home Edition i håb om at der er en derude som ved noget om opdatering af drivere og som gider at hjælpe mig. :)

Jeg ved bare at chipsæt driver skulle være en af de vigtigste ting at opdatere men så er det vist os det.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2004 - 21:22 #1
Kører maskinen rigtigt, og er alle drivere installeret?
Hvis ja, så bare lad det være, fremfor at opdatere så det går i udu.
Avatar billede nebelong Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:25 #2
Jamen maskinen kører men jeg har et problem med et spil! :( Så det er måske grafikkortet jeg skal undersøge nærmere?
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:27 #3
Jeg har også problemer med spil, jeg ved ikke om du har det samme, men min fryser totalt i de fleste spil. Aner ikke hvad det er, men tror det er grafikkortet.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2004 - 21:28 #4
Hvilket spil, og hvordan opfører problemet sig?
Avatar billede nebelong Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:29 #5
Jeg har et problem med Corsairs (lidt gammelt spil) hvor spillet kører helt fint indtil jeg skal ind i nogle slåskampscener så kommer jeg ud på desktoppen igen mens lyden fra spillet stadig kører...
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2004 - 21:32 #6
Prøv at højreklikke på genvejen til spillet, vælg egenskaber, fanebladet Kompatibilitet sæt det til at være Win98 kompatibelt, genstart og se om ikke det hjalp.
Avatar billede nebelong Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:36 #7
Har prøvet men hvad skader det at gøre det engang til... ;)

Synes bare det er lidt mærkeligt for omme bagpå spillet står der at XP er fint nok!
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2004 - 21:38 #8
Nu er spil ikke min stærke side, men er der krav til DirectX og OpenGL som du måske ikke opfylder?
Avatar billede nebelong Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:44 #9
Jamen maskinen er jo splinterny og jeg har directx 8.1 installeret så vidt jeg kan se i det der Everest program.. Ved ikk hvordan man ser OpenGL..
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2004 - 21:48 #10
Det er det eneste du har problemer med?
Jeg må melde pas, men der kommer sikkert en der kan hjælpe dig.
Avatar billede nebelong Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:50 #11
Jaah men synes bare det kunne være en dejlig fornemmelse hvis maskinen har de mest essentielle drivere rigtigt installeret. Men fuck det, som du selv siger så kører den jo... :) Tak for hjælpen From! Håber at der kommer en og hjælper med spillet! :)
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:03 #12
Som sagt længere oppe har jeg også problemer med mine spil, det er Call og Duty, Doom3, C&C Generals og nogle flere. Når jeg kører en 3DMark03 på min maskine får jeg 3800 point ca. hvilket er ok.

Min maskine er:
Intel P4 3,0
Asus P4C800-E Deluxe (motherboard)
Sapphire ati radeon 9600xt 256 mb
1024 mb samsung ram.
osv...

Jeg har sporet mig frem til at mit grafikkort er poblemet. For når jeg kører grafikkortet i 4 gange AGP så hakker det en del, men computeren crahsher ikke. Og når jeg sætter grafikkortet til 8 AGP, så går der 30 sek. også har jeg en død com.

Måske jeg lige skulle beskrive hvordan computeren crasher, så du kan se om det er det samme.

Jeg sidder og spiller et af de nævnte spil. Uden varsel og uden nogen speciel grund fryser skærmen. Samtidig sætter lyden sig i hak, dvs. at den lyd der blev afspillet lige før crashet gentages i en uendelighed. Det eneste at gøre nu er at trykke på genstarts knappen på kabinettet.

Jeg har prøvet at optage varmeudviklingen i ASUS PC-Probe, og det viser at ingen af mine dele er for varme, CPU 35 grader f.eks.

Jeg ved ikke hvordan dit problem kan løses, men prøv at sætte AGP'en ned, det hjalp hos mig, indtil jeg sender det ind, til forhandleren.

Venlig hilsen
Christian
Avatar billede nebelong Nybegynder
22. juni 2005 - 18:07 #13
Luk - skulle bare afinstallere noget windows update gejl og så kørte det perfekt! :)