Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:17 Der er 8 kommentarer

hva for en software firewall er bedst

Hej hvad for en software firewall er bedst?
vil meget gerne vide det og hvad for en antivirus program er bedst?

på forhånd tak.:-D
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2004 - 20:22 #1
Det er svært at sige noget præcist om, da det jo ændres med tiden. Den der er bedst i dag, er det måske ikke i morgen osv.

Hvis jeg skal anbefale en bliver det klart Bitguard. Denne firewall implementeres som en service i styresystemet, hvilket betyder at den er meget hurtig, tager minimum af ressourcer og giver forøget sikkerhed, da den ikke kan stoppe. Den skal afinstalleres hvis en hacker vil af med den og det giver god sikkerhed.

Bitguarden fås også i en server udgave, hvor administratoren har mulighed for at begrændse hvilke applikationer en bruger kan starte.

På antivirus siden er der mange gode bud, og de skiftes til at være bedst. Der er både købe og gratis imellem. Jeg ville kikke på Norton (der får lit slag i øjeblikket) Mcafee, og AVG, men derer flere andre der også kunne komme på tale
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2004 - 20:41 #2
Er ikke enig i at en service skal afinstalleres for at stoppe den, men personligt er jeg mere til Kerio´s produkter, men det er nok mest en smagssag, antivirus benytter jeg ikke, på andet emd min mailserver, og har ikke haft virus de sidste 4-5 år.
Avatar billede relax Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:49 #3
jeg kan anbefale zone alarm..
det er et meget agrasivt pogram der ser alt..
den såørger om al ting må få adgang til internetet.
det kan være lidt irrerterende men så er du IVERTFALD beskyttet.

og angående ant virus programmer kan jeg VARMT anbefale AVG anti virus.
det er et perfekt program der simpelt og effiktivt kigger efter virusser og sletter dem..
inden pcen starter op tjekker programmet lige hurtigt efter virusser og hvi der skulle ære en kan man behandle den inden pcen starter op.. ret smart (:
programmet er lidt gammelt men det VIRKER !!!
har det selv...
du kan hente avg anti virus her www.grisoft.com
og zone alarm her http://www.snapfiles.com/get/zonealarm.html

BEGGE PROGRAMMER ER GRATIS..

God fornøjelse (:
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:53 #4
Bufferzone har sagt ordene om firewalls, så jeg kommer lige ind med antivirus. Mange tests, og eksperter, siger at disse to antivirus er de bedste man kan få i øjeblikket: Kapersky http://www.capitalsoftware.dk/ og F-Secure http://www.f-secure.com/
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:54 #5
hvorfor Bufferzone? forevernewbie
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:57 #6
Tjaeh, det han siger, er meget lig det jeg mener
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:12 #7
Btw, Bufferzone er nok den på E, der ved mest om firewalls, så hans råd er nok værd at følge
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. januar 2005 - 11:43 #8
relax>> du nævner AVG antivirus. Dette program havde jeg også engang, men slettede det. Da 99,99% af alle virusfiler den fandt ikke kunne slettet/renses men bare blv smidt i quarantaine. Norton eller panda er de klart de bedste på marked (efter min smag og erfaring) men nok om det, det er jo firewall det drejer sig om