Avatar billede jhorlyck Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:25 Der er 1 kommentar

Advarsel fra Microsoft Security Center (XP-SP2)

Jeg anvender min PC bag en firewall på nettet.
Derfor er en perswonlig firewall på PC unødvendig.
Men W-XP-SP2 advarer hele tiden om, at sikkerheden ikke er høj nok.

I security center fjerner jeg markeringen om at XP skal advare mig hvis jeg ikke har firewall.
MEN: næste gang jeg starter PC'en er markeringen der igen og jeg får en advarsel.

Desuden sætter jeg en markering "have firewall solution that I monitor myself" og der står højt og klart NOT MONITORED.
MEN næste gang jeg starter PC'en er markeringen fjernet og advarslen kommer igen.

Med andre ord: W-XP resetter til default værdi ved genopstart af PC.
Hvordan kan jeg permanent lagre min opsætning?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. oktober 2004 - 16:50 #1
Jeg tror at den vil blive ved med at brokke sig, indtil den ser en software firewall. Du kan roligt bare starte sp2 firewall, det vil ikke give synderlige problemer. Et par enkelte popups i starten, og så er det nok dét