Avatar billede sjaka Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad har jeg brug for, for at kunne hoste en ASP.NET-side?

Hej
Hvis jeg har lyst til at hoste en ASP.NET side, hvad har jeg så brug for af programmer og evt. styresystem?
Det skal ikke ud til et webhotel, hverken gratis eller ikke-gratis, men hostes hjemme hos mig, på en computer m. tom HD der ikke er noget på.

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2004 - 10:36 #1
Det der virker bedst, er en IIS (internet information server) oven på en win 2000 eller 2003.

Du kan også få en apache server oven på både linux og vindows til at virke med chillyASP, men det kører ikke helt så stabilt
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 10:36 #2
Windows Server version + IIS + .NET
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:37 #3
Windows XP Professionel og så skal der installeres .NET Framework 1.1

Så er du kørende.

Du kan godt bruge andre operativ-systemer, hvis du synes. Men ikke Windows XP Home.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 10:37 #4
Du kan forsøge dig med Linux + Apache + Mono, hvis du har mod på det.

Windows prof version kan bruges til udvikling og test.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 10:38 #5
bufferzone>

ASP != ASP.NET
Avatar billede sjaka Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:42 #6
Det vil sige at for at se en ASP.NET-side udefra på min maskine med en ekstern ip, skal jeg putte windows server X, IIS og .NET ind. Så er det "bare" et spørgsmål om konfigurering?
Jeg ved ikke om jeg har gjort det klart, men det er ikke på min maskine siden skal vises, den skal blot hostes der.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 10:45 #7
Enhver maskine med en browser kan se siden. Det kræver intet.

Det er kravene for at kunne hoste.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2004 - 10:48 #8
arne_v>Du har, som altid, ret
Avatar billede sjaka Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:56 #9
Jeg takker for hurtige svar =)
Kom med svar Arne for point
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:57 #10
Det eneste der umiddelbart kan forhindre siden i at blive vist udefra, er hvis du har en firewall eller router som spærrer for den direkte adgang.

Du skal bare lægge dine filer i et bibliotek der typisk er C:\InetPub\wwwroot\ så kan de ses udefra.
Avatar billede sjaka Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:59 #11
Det vil jeg på så
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 11:02 #12
kommer her