Avatar billede codemann Nybegynder
07. marts 2001 - 12:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pirat kopiering

vi har et projekt om data kriminalitet og vi kan ikke finde ud af følgene
1: hvad der bliver kopieret mest af
2: hvilken hardware og software der er behov for.
i kan også skrive til supergnu@jubiimail.dk
hvis i har svaret...!!
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 12:38 #1
et godt eksempel : WordPerfekt har engang reklameret med, at de var verdens mest piratkopierede proram...
Avatar billede victor44 Nybegynder
07. marts 2001 - 12:42 #2
Der er vel ikke et endegyldigt svar.
1: Det er vel Windows der bliver pirat kopieret mest, derefter kommer spil og lign.
2: Jeg går ud fra at du mener hvordan kopieres der. CDrommer er et godt medie til den slags ellers er der internettet.
Avatar billede anders_riis Nybegynder
07. marts 2001 - 12:54 #3
mp3\'er + windows + tekstbehandlingsprogrammer
Avatar billede bbs Nybegynder
07. marts 2001 - 12:57 #4
1) Det der bliver kopieret mest, er programmer. Dernæst musikken, og \"tilsidst\" spillene.

2) Man har brug for en brænder.
En brænder kan erhverves for kr. 1000, til 2400, afhængig af hurtighed og mærke.
Man har også brug for brændbare cd\'er. De kan erhverves for kr. 3, til 12, dette er også afhængig af kvalitet og mærke.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 13:03 #5
CD\'er er fra fortiden...

Den største piratforretning er gennem Tape og Internettet....

internettet er efterholden så hurtigt, og harddiske er så store, at man downloader det man skal bruge, og sletter det, når man er færdig... ikke noget med at gemme...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 13:05 #6
Tape???????????

Mener du i de glade Amstrad/C64 dage??
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 13:15 #7
Tape / DAT...
Avatar billede spectual Nybegynder
07. marts 2001 - 13:26 #8
Hvor hurtige er sådan nogle tapes egentlig nu til dags?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 13:30 #9
op til 160mb/minuttet, op til 60 gb...

dyrt kram, men 80 ISO-image på et medie...
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 13:38 #10
HP har faktisk tilbud på en, kan jeg se...

144 GB, 120 mb/min

kun 20.000
Avatar billede spectual Nybegynder
07. marts 2001 - 13:38 #11
hvordan er deres holdbarhed?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 13:46 #12
bedre en CD\'er, da de ligger i beskyttet boks (ligesom alm. bånd), ulempen er klart søgning, da de ligger sekventielt....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2001 - 13:55 #13
Jeg har netop installeret et LTO drev.

200Gb pr. bånd. 30Mb/sek

Sådan et bånd har en levetid på små 10 år :)

NanoQ
Avatar billede magnus_tagmus Nybegynder
08. marts 2001 - 13:52 #14
jeg buger jaz drev på 2gb og der kan jeg få ca. 5-6 nye spil-cder ind på, så det syntes jeg er et godt køb, jeg gav 3000 for et bånd og drevet