Avatar billede dragonnight Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Browser problemer i Windows 98

Hej.

Skulle på en Compaq maskine opgradere IE. Under installationen går et eller andet galt og der sker ikke mere.
Maskinen booter op og start melodien kommer, virusprogrammet kører også, men så heller ikke mere.
Jeg får kun et baggrundsbillede af skrivebordet frem, uden ikoner.
Har prøvet i fejlsikret tilstand men det samme sker der.

Det virker som om der ikke er nogen browser!?!

Hvad kan jeg gøre? Formatering er IKKE en løsning da der er data på som ikke må gå tabt.

Kan jeg evt. sætte HDD som slave i en anden maskine, og så på den måde rette fejlen?

Håber nogen kan hjælpe.

OS er Windows 98 (ikke SE)
Avatar billede annkim Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:37 #1
Hvis jeg ikke husker forkert, så skulle den kunne køre et tjek af system filer i Dos tilstand..........vender lige tilbage... ;-)
Avatar billede dragonnight Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:41 #2
Ok. venter spændt.
Avatar billede annkim Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:43 #3
Citat.........:
Gendan Registrerings-Databasen
Klik på Start, og klik derefter på Luk Computeren.
Klik på Genstarte computeren i MS-Dos-tilstand, og klik derefter på Ja.
Ved MS-DOS-prompten skal du skrive følgende: scanreg/restore
Genstart computeren.
Bemærk! Denne procedure gendanner registrerings-Databasen til den
tilstand den havde, da du sidst startede computeren......Citat slut.
Ved ikke om du kan bruge noget af det, vender tilbage hvis jeg finder mere...  :_)
Avatar billede annkim Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:44 #4
Du kan prøve at kikke her....
http://www.supportweb.dk/
Avatar billede dragonnight Nybegynder
11. oktober 2004 - 08:46 #5
Når man gendanner registrerings-databasen, så mister man ingen data vel?
Avatar billede dragonnight Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:09 #6
jeg kunne ikke få noget af det til at lykkes. Satte hdd som slave i en anden maskine og fik hentet det meste data ud.