Avatar billede huske Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Driver til Lydkort

Hej

Jeg har et problem med at finde en driver til mit lykort.

Der er tale om et Soundblaster Audigy Platinum.

Jeg har kigget på www.creative.com men kan ikke rigtig få det til at spille.

Hilsen Mikkel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2004 - 17:11 #1
hvilken windows version? Hvorfor ikke bare bruge driver disketten?
Avatar billede huske Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:12 #2
Nå ja, det er windows XP og jeg har ikke disketten, den er blevet væk :(
Avatar billede huske Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:13 #3
Jeg har en cd, men der sker ikke noget når jeg installerer det der er der på
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2004 - 17:13 #4
har du været på denne side: http://uk.europe.creative.com/support/downloads/

Der vælger du bare det rigtige i de tre søjler, vælger sprog (dansk er ikke så godt understøttet så vælg engelsk) og vælger styrresystem, så kommer der links til drivere og software!
Avatar billede huske Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:14 #5
Ja, men hvad skal jeg så hente af alt det som kommer?

Der er 15 forskellige :/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2004 - 17:26 #6
disse 2, de er helt i bunden af siden:

  Date

1.  EAX 4.0 ADVANCED HD Driver Patch Update for Sound Blaster Audigy (6.44 MB)  29 Mar 04  Download Now

This update is for Microsoft® Windows® XP and Windows 2000 users ONLY. You should only install this update after you have downloaded and installed the Audigy® Web Upda..... Show Details...

Filename: AUD_WEBUP_PCWDRV_1-84-40.exe
EAX 4.0 ADVANCED HD Driver Patch Update for Sound Blaster Audigy
AUD-WEBUP-W5-LB

This update is for Microsoft® Windows® XP and Windows 2000 users ONLY. You should only install this update after you have downloaded and installed the Audigy® Web Update files released on 19 November 2003.

Fixes

Enhances the performance of PC games that use OpenAL API extensions.
Requirements

Microsoft Windows XP and Windows 2000.
Creative Sound Blaster® Audigy series audio card.
Installation of the Audigy Web Update files released on 19 November 2003.
Notes

This update is for all original Audigy series audio cards, which include the Platinum, Platinum eX, Digital Audio and Gamer versions.
This update is not meant for Audigy LS, Audigy 2 or Audigy 2 ZS audio cards.
This update is not meant for Audigy 2 NX or other external Sound Blaster audio products.

2.  Audigy Web Update - Audigy Drivers (13.50 MB)  19 Nov 03  Download Now

This web update is for Microsoft® Windows® 2000 and Windows XP users only. This update has been divided into 5 smaller files so that you can choose to download only the po.....
Avatar billede huske Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:53 #7
Det er sq underligt. Kan stadig ikke få det til at virke :(
Avatar billede nopsen Ekspert
10. oktober 2004 - 18:34 #8
du har vel ikke også onboard lydkort i maskinen? så skal du nemlig disable det i bios.
Avatar billede mushkin Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:37 #9
Prøv at bruge Creatives auto-update:
http://uk.europe.creative.com/support/downloads/softwareupdate.asp?nSUFlag=1&sDestUrl=http://uk.europe.creative.com/support/downloads/&hdAllProduct=1&LangID=1033&hdDspLangID=1033&OCXType=

Den burde genkende dit lydkort og finde den nyeste driver frem, klar til download og installation.
Det er ikke nødvendigt at have en allerede installeret driver.
Avatar billede mushkin Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:39 #10
til jamestdk--> "....This update is for Microsoft® Windows® XP and Windows 2000 users ONLY. You should only install this update after you have downloaded and installed the Audigy® Web Upda..... Show Details... ..."
Der står højt op tydeligt i dit indlæg at det er en opdatering, og det er nødvendigt at have installeret Audigy Web Update xx.. inden. Derfor virker det ikke <- til 10/10-2004.
Avatar billede mushkin Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:40 #11
My bad, glem indlæg 10/10-2004.

huske-> du skal installere den rigtige først, muligvis derfor du ikke kan få den til at virke.
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2004 - 22:10 #12
Prøv at kigge her. Du skal helt ned i bunden af siden for at finde den rigtige. Læs, hvad der står i den medfølgende tekst omhyggeligt. Du skulle kunne bruge den, uden en forud installeret driver, men prøv at fjerne alle andre SB-drivere, du evt. måtte have installeret

http://dk.europe.creative.com/support/downloads/download.asp
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2004 - 22:25 #13
Linket viste alligevel ikke hele vejen til downloaden, men prøv alligevel at åbne det og så:

Vælg produktet > Sound Blaster > Audigy > Sound Blaster(R)Audigy > Vælg OS > Vælg sprog (engelsk) > Gå til land > Scroll helt ned i bunden til "Audigy Web Update - Audigy Drivers (13.50 MB) Audigy Web Update - Audigy Drivers (13.50 MB) > Show details.

Læs teksten her først og gå så til "Download now"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2004 - 23:13 #14
mushkin>> På min pci512 henter jeg bare updaten, så updater den windows driveren, kan da godt være at det er noget andet på et audigy kort!
Avatar billede huske Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:46 #15
har fået det til at virke.. ved ikke hvad det var, men det er de ting james_t_dk sagde jeg skulle bruge...