Avatar billede landmark Nybegynder
07. marts 2001 - 11:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

FLASH til MPEG

Er der nogen som ved hvordan man konverterer en FLASH fil til MPEG ???
Avatar billede sjover Nybegynder
07. marts 2001 - 11:43 #1
I Flash 5 kan du eksportere til *.avi.
Det er vel godt nok.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 11:45 #2
Hvis man konverterer til AVI/Mpeg mister Flash alle former for interaktivitet. De kan kun bibeholdes i Quicktime eller Real format.
Avatar billede landmark Nybegynder
07. marts 2001 - 11:52 #3
Jeg ved at det kan lade sig gøre at konvertere på en MAC - med et program der hedder \"Medie claeaner pro\". Men der må vel findes et program til PC som også kan... Der er ingen vej uden om m.h.t. konvertering til Mpeg dette format er afgørende - intet andet dur!

- Skal jeg virkelig have fingre i en MAC - det er ikke med min gode vilje... :-)
Avatar billede sjover Nybegynder
07. marts 2001 - 11:57 #4
I flash 5 kan du som sagt lave en avi-fil.
Om det er mpeg eller avi er vel lige meget.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 11:59 #5
Henrik -

Som sagt ingen former for interaktivet. Ingen knapper - ingen input.

Gør som sjover skriver - Eksportér som AVI og konvertér derefter til Mpeg.

Mpeg er heller ikke bare Mpeg. Nyeste store hit er Mpeg4/DivX.

http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg4.html
Avatar billede landmark Nybegynder
07. marts 2001 - 12:01 #6
ok! hvordan konverterer du så AVI til Mpeg...?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 12:02 #7
Ulead VideoStudio

Hent en trial her.

http://www.ulead.com/download/trial.htm

eller her AVI til Mpeg1

http://www.mnsi.net/~jschlic1/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 12:03 #8
En hel lille liste af programmer.

http://www.jmcgowan.com/aviconvert.html

Og så selvfølgelig Adobe Premiere 6.0
Avatar billede landmark Nybegynder
07. marts 2001 - 12:04 #9
Jammen dog hvor du rykker...
vi tales.. tak for hjælpen!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 12:06 #10
Henrik du har det bare med at kigge forbi i de kategorier hvor jeg føler mig hjemme. :-)
Avatar billede landmark Nybegynder
07. marts 2001 - 12:08 #11
Jammen det er jo strålende! - husk nu ikke at skrive det på regningen :-) jihauuuu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 12:12 #12
Tror en del mennesker blev frygteligt fornærmet hvis jeg fakturerede dem for svar på www.eksperten.dk, men måske man skulle prøve alligevel... Nå, nej nok ikke.
Avatar billede landmark Nybegynder
07. marts 2001 - 12:16 #13
- er da bare for fedt med 2 mbit ADSL har lige hentet Ulead VideoStudio på 35 Mb på 5 min. :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 12:23 #14
Har kun 384kb - blærerøv. ;-)
Avatar billede madizone Nybegynder
11. marts 2001 - 22:23 #15
Siden hvornår har Ulead kunne konvertere flash?

BTW : Macintosh er en fed platform!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. marts 2001 - 23:25 #16
Madizone -

Jeg skrev ikke at Ulead kunne konvertere Flash. Du kan eksportere i .avi fra Flash og derefter konvertere til Mpeg. :-)
Avatar billede madizone Nybegynder
12. marts 2001 - 15:00 #17
Nåeh Jahre!