Avatar billede hansen Nybegynder
07. marts 2001 - 11:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede i tabel vises ikke altid

Er der en der har en løsning på hvorfor et baggrundsbillede i en celle ikke altid bliver vist hvergang, ofte kommer det først når der der er skiftet mellem to Browsere, frem og tilbage en gang er nok !!?!?!
Har også prøvet med gif, css m.m., det gik heller ikke.
----
Koden jeg bruger:
<td background=\"\"subknap.jpg\"\" valign=\"\"top\"\" height=\"\"20\"\" class=\"\"menusubkategori\"\">
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 11:26 #1
hvorfor bruger du dobbelte dobbeltplinger ?
Avatar billede htx98i17 Professor
07. marts 2001 - 11:26 #2
er der indhold i cellen?
Avatar billede sjover Nybegynder
07. marts 2001 - 11:26 #3
Der er da vist ingen grund til dobbelt \"\"
Avatar billede htx98i17 Professor
07. marts 2001 - 11:27 #4
jeg har nogenlunde samme problem med NS, og der ER indhold i cellen, men alligevel vises baggrundsbilledet kun når jeg trykker F5 (refresher)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 11:27 #5
Hvis cellen er tom.. så prøv at sætte en &nbsp; ind
Avatar billede hansen Nybegynder
07. marts 2001 - 11:55 #6
De dobbelte \"\" er fordi jeg bruger TD\'en i ASP script !

Cellen er ikke tom, der er trukket noget tekst ud til Knapteksten.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 12:27 #7
Må vi se noget mere af koden?
Avatar billede a2b Nybegynder
08. marts 2001 - 14:49 #8
jeg kan ikke give dig en endelig forklaring, men blot sige at jeg har haft samme problem, celle med tekst i kan man godt lave bgbilled, celle uden tekst viser den ikke...

Det skulle ikke være så svært at arbejde udenom, men jeg har bare accepteret det til den dag der går et lys op for mig...
Avatar billede osku Nybegynder
09. marts 2001 - 00:24 #9
Er der flere tabeller i samme tabel?
Det kan godt være problemet. Man skal være helt straight med angivelse af baggrundsbilleder i tabelceller. hvis man bruger flere tabeller i samme. (Er det ikke \"nested\" det hedder?)
Ved brug af baggrundsbillede foretrækker at skrive td background=\"kjkjk.gif\" fremfor at bruge css. Og alle efterfølgende celler SKAL defineres om de har et baggrundsbillede!
Ellers går det galt. Her bruger jeg til gengæld gerne css.
td class=\"none\"    som i css er lig med  .none {background-images: none;}
Avatar billede hansen Nybegynder
14. marts 2001 - 09:36 #10
Da der ikke er kommet et svar der er brugbart lukker jeg her spørgsmålet igen og leder videre efter et svar !