Avatar billede henrik_79 Nybegynder
10. oktober 2004 - 11:22 Der er 7 kommentarer

NEC ND-1300A DVD Brænder registreres ikke som Brænder ?

Jeg har lige fået en Nec dvd brænder, men det er som om windows ikke vil godtage den som en brænder alligevel ?

Funktionen "Send til > Brænder" er der feks. ikke som den var med min gamle cd brænder, kan det være rigtigt ?

Jeg har set at det samem spørgsmål er stillet herinde før, men syns ikke det ser ud til der er nogen der har fået svar ?? :-(
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2004 - 11:42 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern drevet, genstar systemet, se om ikke det hjælper.
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
10. oktober 2004 - 12:32 #2
Jamen det gør det ikke...

Har opdateret drevet til nyeste firmware version, slettet drevet i enhedshåndtering slettet Nero og alle registreringsdatabase oplysninger dertil og genstartet, stadig ingen virkning !!

Kan man normalt bruge funktionen send til cd brænder når det er et DVD drev ??
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2004 - 12:43 #3
Hvordan har du installeret drevet, som master eller slave?
Du har fjenet "det gamle" og sat det nye i istedet for eller?
Sæt "jumperne" bag på Dvd brænderen som i den "gamle" cd brænder.
Prøv også følgende: Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
15. oktober 2004 - 08:50 #4
Jeg er ikke i tvivl om hvordan man installerer hardware, alle de forslag der er kommet er prøvet, det er kun problemet som beskrevet øverst jeg gerne vil have svar på....

Brænderen er forøvrigt sat på IDE(1) - Secondary Master og den gamle brænder er ikke i maskinen mere, der er dog et DVD drev installeret på IDE(0) - Primary Slave
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
23. oktober 2004 - 03:16 #5
Hmm.... nogen forslag eller skal jeg bare lukke her ??
Avatar billede peet-49 Novice
23. oktober 2004 - 08:50 #6
Er drevet sat til auto i bios?
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:57 #7
Peet49 >> JA