Avatar billede web-geek Nybegynder
10. oktober 2004 - 02:29 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Farligt at ryge ostepops?

Er det endelig farligt at ryge ostepops? mig og en ven skulle lige prøve?

Dette er ikke en joke, det er det rene alvor!
Avatar billede bernie Nybegynder
10. oktober 2004 - 02:54 #1
er ikke ikke sundt det røg så hvis jeg var jer ville jeg lade vær
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. oktober 2004 - 04:25 #2
Ved det ikke, men pas på! Det kan være vanedannende!

Forkert kategori iøvrigt.
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 07:41 #3
Jeg er næsten sikker på, at der ikke er lavet videnskabelige analyser af lige netop det problem, men jeg ville fraråde det.
Generelt er der bl.a. kræftrisiko ved fødevarer, der er blevet brændt, og det må sandsynligvis også gælde i det mindste nogle af de mange bestanddele i ostepops.
Om det så er værre end at ryge mere almindelig tobak, skal jeg ikke kunne sige.
Har du prøvet at ryge bananskræller? I så fald ville jeg tilråde kun at bruge bananer, som ikke er overfladebehandlede.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2004 - 09:28 #4
bedre at lade være , vi har nok der er hjerneskdede i forvejen
så er i det ikke nu , er der ingen grund til at blive det
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 09:51 #5
Jeg tror ikke, at det giver hjerneskader, det plejer at være opløsningsmidler, som er skyld hjerneskader,og mig bekendt indeholder ostepops ikke den opløsningsmidler.
Man kan sige, at i stedet for hårde stoffer ryger du fede stoffer.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2004 - 10:02 #6
vil nu mene at bare det at de begynder på det , må da være et tegn på at der mangler noget på øverste etage
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 10:36 #7
Jamen det er et spørgsmål om årsag og virkning.
Man får hjerneskader af at sniffe maling og terpentin og andet godt.
Man ryger ostepops, fordi man allerede har en hjerneskade. En eller anden defekt i hvertfald.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2004 - 11:29 #8
"Dette er ikke en joke, det er det rene alvor!"

Det kan ikke være alvorligt at ryge ostepops *LOL*
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 11:39 #9
john stigers -> Der er næsten ingen tænkelige perversioner, som ikke findes hos enkelte mennesker. Nogle er nekrofile, andre er helt tossede med nationaløkonomi, andre misbruger heste eller giver 1 million for måske at blive kosmonaut i 20 minutter.  Er det så ikke i virkeligheden ret harmløst at ryge ostepops?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2004 - 11:41 #10
Jo sikkert - men det er altså det sjoveste spørgsmål jeg til dato har set :)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
10. oktober 2004 - 11:51 #11
Der foreligger tilsyneladende ingen dokumentation på at ostepops giver rygelunger.
Iflg. http://www.danish-deli-food.com/Danish/Shop/productdetail.asp?recid=375 skriver de endda at de er gode til fester.
Hvis man kigger forbi arbejdstilsynets hp, skriver de heller ikke om at ostepops er omfattet af det lovpligtige § 26 kursus som omhandler røgudviklende processer.
Men personligt ville jeg nok vælge at ryge noge, som direkte var beregnet dertil.
F.eks http://www.madgal.dk/article.asp?id=9&versionid=341
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2004 - 11:52 #12
*ROFL*
ryge rygeost... :D
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 12:16 #13
Arbejdstilsynet fører vist ikke tilsyn med ting, der ikke foregår på arbejdspladser.
De tager sig f.eks. ikke at skoleelevers undervisningsforhold, men derimod af lærernes arbejdsforhold.
Så længe ostepops-rygning ikke foregår industrielt, er de nok lige så ligeglade med det som med almindelig privat hash-rygning eller rygning af bananskræller eller sporskifteskidt. Men fortæl endelig, hvordan det opleves, så vi andre ved, hvad vi går glip af.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2004 - 12:20 #14
LOOOOL

Det her bliver mere og mere pinligt...
Avatar billede web-geek Nybegynder
10. oktober 2004 - 12:28 #15
Da jeg vågnede tilmorgen havde jeg satme ondt i halsen *G*
læg svar gutter!
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 12:58 #16
Det er svært at dele 5 points mellem så mange, så jeg springer over.
Avatar billede web-geek Nybegynder
10. oktober 2004 - 14:25 #17
Hehe, du har ret. Så får bernie bare.
Avatar billede boris Mester
10. oktober 2004 - 16:07 #18
Weekend med Bernie?
Avatar billede bernie Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:03 #19
boris> hvis du har lyst ;)
Avatar billede boris Mester
11. oktober 2004 - 14:20 #20
Joh, den kan man da altid se engang til!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2004 - 20:30 #21
lol bernie :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
12. oktober 2004 - 00:07 #22
Jeg prøvede at ryge en ostepop i går, og nu er min vaskemaskine gået i stykker. Så lad være med at ryge ostepops!