Avatar billede outoff Nybegynder
09. oktober 2004 - 21:39 Der er 1 kommentar

ændring af pure-ftpwho output

Hejsa
Jeg kunne ikke finde en kategori som passede helt til mit spørgsmål, så det kan være det virker lidt malplaceret, men så må i lige rette mig :)

Jeg bruger pure-FTPd, og vil gerne have user-output (pure-ftpwho) ud på min www-server. Det var også nemt nok, når man følger 'help'. Mit spørgsmål er så, om det er muligt at ændre det output der kommer frem, da det output der er, ikke er så overskueligt. Jeg har ledt lidt rundt på nettet og i doc, men har ikke kunnet finde en løsning nogen steder.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede zynix Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:47 #1
for det første er pure-ftpwho en root command, og jeg kan ikke anbefale dig at køre din httpd som root da det giver nogen ret spændende sikkerheds brister...

nu er jeg ikke den store hjemmeside haj, men jeg kunne forestille mig at du kunne parse outputtet i fx noget PHP kode...

hvis du køre kommandoen "pure-ftpwho -s" får du et output som du så kan putte i et array i din kode....

noget ala sådan her i PHP

$var = exec('pure-ftpwho -s');
$arr = array();
$arr = explode("|", $var);
echo $arr[1];

og så udskriver du de forskellige ting ved at udskifte X i $arr[X] til den info du gerne vil hive ud....

ellers kan du jo lige prøve at lave et spm inde under PHP, der er sikkert nogen som kan alt muligt frækt med det...

jeg er ikke helt 100% sikker på hvad de forskellige informationer er i det output, men du må prøve at rode lidt med det, der er noget af det som er current speed, og MB uploaded og downloaded, men det skulle være til at finde ud af hvis man roder lidt med det...