Avatar billede d797fni Nybegynder
07. marts 2001 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Kedelige tekst sider.....help needed

Jeg er igang med at designe et site, men jeg synes tekstsiderne er yderst kedelige. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre.

Er der en med nogle gode ideer.

Se: http://www.nordenifokus.dk
menu punkterne \"Information\" & \"Program\"

Avatar billede sjover Nybegynder
07. marts 2001 - 11:09 #1
Ja det spiller ikke rigtig at teksten ikke passer med det linierede papir.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 11:11 #2
Jeg ville nok helt droppe det linjerede papir.. du kan ikke få teksten til at passe...
Avatar billede d797fni Nybegynder
07. marts 2001 - 11:11 #3
ja, men de er bare jævnt kedelige at se på.

Dog skal det ikke være noget vildt.......jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.
Avatar billede d797fni Nybegynder
07. marts 2001 - 11:13 #4
Selvom jeg dropper linierne er det stadig kedeligt at se på.....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. marts 2001 - 11:17 #5
Du bliver nød til at lave noget nyt design.

/per
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 11:21 #6
Til en start kan du prøve at ændre skrifttypen til en sans-serif som f.eks. Verdana eller Arial. Du kan også prøve at lægge et \"vandmærke\" ind.. se f.eks. www.workit.dk .. her har jeg gjort netop det.
Avatar billede d797fni Nybegynder
07. marts 2001 - 11:42 #7
Jeg laver kun designet om på tekstsiderne, ikke det generelle design.

Hvis nogle har ideer, er de meget velkomne..
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. marts 2001 - 12:01 #8
Den blå ramme \'knækker\' uinderligt, hvis man vælger en browserstørrelse der ligger mellem 800 gange 600 og 1024 gange 768.

U\'et i udstillinger er halvt gemt.

Vælg en anden skrifttype (som allerede foreslået) og smæk nogen illustrationer på tekstsiderne (nogen som understøtter teksten !)

/Rob

Avatar billede schou Nybegynder
07. marts 2001 - 18:38 #9
Jeg synes egentlig den er ok. Den er ikke særligt spændene, men folk forventer vel heller ikke det helt vilde når de går ind under information.

Alligevel et par forslag:
Du kunne starte med at rykke overskriften \"om norden i fokus\" så den flugter med forkanten. Så ville det nok også være mere overskueligt hvis overskrifterne stod tættere på selve tekstafsnittene. Jeg tror, som andre allerede har nævnt, at det ville være en god ide med en anden skrifttype.
Illustrationer er en ok ide, men en illustration til entré? Du skal i hvert fald passe på at siden ikke drukner i illustrationer. Hvis du vil modvirke det, kan du evt. sætte dem i skiftevis højre og venstre side. Så ødelægger du bare den ro der er over det nu.

-Schou
Avatar billede elisabeth Nybegynder
09. marts 2001 - 02:12 #10
Dine aktiviteter er ikke brugervenlige. Datoerne flyder sammen med teksten. Flere billeder ville gøre underværker om det så var en lille pæn blomst eller andet natur. Drop linjerne og brug vandmærke ide\'en.Adresse og andre informationer nederst står utydeligt på min skærm.
mvh Elisabeth