Avatar billede mckilling Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:13 Der er 4 kommentarer

Installation af Primær IDE driver

Jeg har i forbindelse med at min PC kun ville køre min HD i PIO mode slettet den primære IDE-Kanal efter råd fra en herinde der havde haft samme problem.
Nu er der imidlertid kommet et nyt problem. Windowd kan ikke finde ud af at installerer en driver til den primære IDE kanal når PC så starter igen. PC'en virker for vidt nogenlunde OK men jeg får at vide, at den driver der er til rådighed ikke passer til platformen ??? Men det er jo præcis den samme driver som jeg brugte inden jeg slettede IDE-kanalen !
Jeg har geninstalleret driverne til VIA chipsættet men stadig ingen primær IDE-kanal.
Hjæææælp !!
Avatar billede halifax Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:57 #1
Har du været i Enhedshåndtering under IDE ATA ATAPI-Controlere og kontrolleret om Primær IDE ikke blot står som Deaktiveret? (højreklik den og vælg Egenskaber).

Ening i at driveren brude være tilstede - den styrer jo begge IDE kanaler.
Avatar billede mckilling Nybegynder
09. oktober 2004 - 16:25 #2
Ja - den står i øjeblikket som "Ukendt enhed"
Avatar billede mckilling Nybegynder
09. oktober 2004 - 16:26 #3
Ja - den sekundære IDE er der og virker perfekt !
Avatar billede halifax Nybegynder
10. oktober 2004 - 00:04 #4
Kan du ikke højreklikke Primær IDE og vælge Egenskaber og fejlsøge den derfra - evt. opdatere driver.

Du har vel ikke disabled primær ide i bios?