Avatar billede rossonero Nybegynder
09. oktober 2004 - 12:55 Der er 14 kommentarer

Standard e-mail i outlook

Kører Outlook 2003 - og søger efter en mulighed at gemme et standard brev, som jeg kan hente frem. I Lotus Notes hedder denne form "stationary" - hvordan gør jeg det i outlook.

Siger jeg "gem" bliver det blot gemt i word format - og det jeg vil er at jeg bare kan gå ind og hente den hurtig hvis jeg skal sende en standard besvarelse ud

Hvordan gemmer jeg ivørigt adresse kartotek sådan jeg har det hvis engang jeg skulle miste det ved pc nedbrud eller lign
Avatar billede buddy45 Juniormester
09. oktober 2004 - 12:58 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:00 #2
For at gemme et brev kan du bruge træk&slip metoden.
(1) Klik på "gendan fra maskimer" ikonet i højre hjørne
(2) Marker brevet
(3) Træk det over i en mappe/ud på skrivebordet
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:02 #3
Hvor finder du "gendan fra maskimer" ?
Avatar billede espersen Novice
09. oktober 2004 - 13:02 #4
Backup : se buddy45's svar herover

Under Outlook :
Standard: Funtioner -> Indstillinger -> Format

der kan du finde valg mellem:
format (text/html)
brevpapir
skrifttype
autosignatur

vær opmærksom på at ikke alle modtager en html-baseret email på samme måde (nogen læser det ikke i html-format ; men kun som plaint text, hvorved fed, farve og anden formatering forsvinder)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:06 #5
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:07 #6
@Espersen

Jeg har skrevet et standard brev som jeg hurtig skal kunne få fat i og sende ud. Det du henviser til er signatur og formatering
Avatar billede espersen Novice
09. oktober 2004 - 13:10 #7
sry ; misforstod dig
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:12 #8
@jakobclausen

Nårh ok... du kunne da bare have skrevet maksimer .. istedet for maskimer .. troede det var noget outlook halløj.

Men stadigvæk .. når jeg har skrevet et brev med subject osv og trækker det over i en mappe, så er det kun teksten jeg kan trække over og ikke emnet på mailen. Når jeg så har trukket det over og siger gem så gemmer den igen kun i word format ?
Avatar billede espersen Novice
09. oktober 2004 - 13:14 #9
hmmm.... tror der skal kigges lidt på "formular" ; men er lige på vej ud af døren. - Vender tilbage, hvis ikke en anden er kommet med en løsning.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:16 #10
rossonero >> Sorry, min fejl

Her hos mig står emnet altså øverst i det vindue der åbner ved dobbelt klik. Og hvorfor er det du så vil gemme den igen. Du har den jo liggende som .msg fil - den er gemt.
Avatar billede espersen Novice
09. oktober 2004 - 13:16 #11
det er et nogenlunde kvalificeret bud :
se i Funktioner -> Formularer -> Udform formular -> vælg meddelelse (redigér den og gem den)
Avatar billede rossonero Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:27 #12
Det der formular kan jeg ikke finde hovede eller hale i .. jeg søger stadig væk "blot" efter en stationaty mulighed som i notes
Avatar billede espersen Novice
22. oktober 2004 - 12:52 #13
jeg har heller ikke haft held til at få skrevet noget i den formular som standard....
Avatar billede rossonero Nybegynder
16. november 2004 - 11:45 #14
Stadig ingen kan forklare hvordan man kan lave en stationary som i notes ?!