Avatar billede rojani Nybegynder
09. oktober 2004 - 10:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP SP2 og Commonname

Når jeg fjerner Commonname fra min computer, mister jeg forbindelsen til nettet.Der kommer en gul trekant og teksten " ingen eller begrænset forbindelse" ved ikonet i bjælken i bunden af skrivebordet. Når jeg forsøger at rep., kan jeg ikke . Den kommer med fejltekst " ip-adresse kan ikke fornyes". Så køre jeg en systemgenoprettelse.Så er alt godt igen, forbindelse til nettet men desværre er Commonname tilbage. Hvordan fjerner jeg Commonname ud at miste forbindelsen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2004 - 11:27 #1
Hvad er "Commonname"
Avatar billede rojani Nybegynder
09. oktober 2004 - 11:35 #2
Commonname er en slags, tro jeg nok , søgemaskine i stil med GOGGLE, dog er det også noget med hijack o.s.v.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2004 - 11:38 #3
http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Scan først med spybot - derefter hijackthis og smid loggen fra hijackthis herind, så kigger jeg på den - eller en anden der kan tyde disse logs :)
Avatar billede rojani Nybegynder
09. oktober 2004 - 11:50 #4
Jeg har kørt AD-Aware for at fjerne spyware. Den tog også Commonname med det samme resultat som beskrevet i spørgsmålet.

Her er loggen :

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 11:08:09, on 09-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\PROGRA~1\Nettet\WEBSPE~1\backweb\7791805\Program\SERVIC~1.EXE
E:\Programmer\Tweaker\Diskeeper\DkService.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\backweb\7791805\program\fsbwsys.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\fswsclds.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
E:\Programmer\Hardware\Logitech\iTouch\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\backweb\7791805\Program\BackWeb-7791805.exe
E:\Programmer\Hardware\Logitech\MouseWare\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
E:\Programmer\Nettet\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSMB32.EXE
E:\Programmer\Tweaker\TweakNow PowerPack\TweakNow PowerPack 2005\RAM_XP.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FCH32.EXE
C:\Documents and Settings\Nielsen\Lokale indstillinger\Temp\WeathAlert.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FAMEH32.EXE
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
E:\Programmer\Tekst & Tegn\Rainlendar\Rainlendar.exe
C:\WINDOWS\Integrator.exe
E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\DFW\Program\fsdfwd.exe
E:\Programmer\Tweaker\cddr\cddr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Downloads\hijackthis1982.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/webhp?sourceid=navclient&ie=UTF-8
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: BabeIE - {00000000-0000-0000-0000-000000000000} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Toolbar\CNBabe.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Tekst & Tegn\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IeCatch2 Class - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - E:\PROGRA~1\Nettet\FlashGet\jccatch.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - E:\PROGRA~1\Nettet\FlashGet\fgiebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] E:\Programmer\Hardware\Logitech\iTouch\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "E:\Programmer\Nettet\WebSpeed Sikkerhedspakke\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Xfire] Xfire.exe /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [Transparent] E:\Programmer\Tweaker\TweakNow PowerPack\TweakNow PowerPack 2005\TweakNow PowerPack\Transparent.exe 200
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] E:\Programmer\Nettet\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RAM Idle Professional] E:\Programmer\Tweaker\TweakNow PowerPack\TweakNow PowerPack 2005\RAM_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zenet] rundll32.exe C:\PROGRA~1\COMMON~1\Toolbar\CNBabe.dll,DllStartup
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WeathAlert] C:\Documents and Settings\Nielsen\Lokale indstillinger\Temp\WeathAlert.exe
O4 - Startup: AntiCrash.lnk = E:\Programmer\Tweaker\Dachshund Software\AntiCrash\AntiCrash.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Programmer\Tekst & Tegn\Mircosoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Rainlendar.lnk = E:\Programmer\Tekst & Tegn\Rainlendar\Rainlendar.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Add A Page Note - C:\Programmer\CommonName\Toolbar\createnote.htm
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Bookmark This Page - C:\Programmer\CommonName\Toolbar\createbookmark.htm
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Download alle med FlashGet - E:\PROGRA~1\Nettet\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download med FlashGet - E:\PROGRA~1\Nettet\FlashGet\jc_link.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\TEKST&~1\MIRCOS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Email This Link - C:\Programmer\CommonName\Toolbar\emaillink.htm
O8 - Extra context menu item: Search using CommonName - C:\Programmer\CommonName\Toolbar\navigate.htm
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - E:\PROGRA~1\Nettet\FlashGet\flashget.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - E:\PROGRA~1\Nettet\FlashGet\flashget.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Hijacked Internet access by CommonName
O10 - Broken Internet access because of LSP provider '??' missing
O11 - Options group: [CommonName] CommonName
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1096584832327
O18 - Protocol hijack: cn - {9346A6BB-1ED0-4174-AFB4-13CD4EC0AA40}
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2004 - 11:55 #5
O10 - Hijacked Internet access by CommonName
O10 - Broken Internet access because of LSP provider '??' missing
O11 - Options group: [CommonName] CommonName
O18 - Protocol hijack: cn - {9346A6BB-1ED0-4174-AFB4-13CD4EC0AA40}

fixes - hvis du bagefter ikke kan komme på nettet skal du - i hijackthis, gendanne de backups der automatisk laves via config - backups - marker pukt og klik på restore.
Avatar billede rojani Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:29 #6
Soory jeg først svare nu.Efter at havde forsøgt mig med ovenstående, gik at i sort så jeg måtte starte helt forfra, formatere, indlæs xp igen o.s.v. Nu virker alt igen uden Commonname, men det var på den hårde måde
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2004 - 22:31 #7
Så tag point selv :)
Avatar billede rojani Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:38 #8
Pjat.Du gjorde et forsøg på at hjælpe mig og det kunne jo godt være mig selv der lavede en fejl så l¤#"et gik ned, så hvis jeg kan finde ud af at give point for du dem
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2004 - 22:42 #9
Så smider jeg et svar ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2004 - 22:42 #10
;)