Avatar billede cultx Nybegynder
09. oktober 2004 - 05:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Al min tekst i XP er pludselig fed?!

Hjæææælp....

Ved sgu ikke helt hvad der er gået galt, men pludselig er al min tekst i min WinXP (Pro) blevet fed...

Definition af "al min tekst":
Al tekst i start menuen og alle andre windows menuen (f.eks. dropdown menuer i toppen af diverse programmer - eks. IE).

Har prøver alt under "Egenskaber for skærm", men uden held...

Nogen ideer???
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. oktober 2004 - 06:15 #1
Prøv skrivebord-højreklik-egenskaber-udseende-avanceret-valgte elementer, om FED er trykket ind der?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 07:51 #2
somme sted men fanen generalt om 96 dpi er valdt - normal skriftstørrelse
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 07:51 #3
ps du skal genstarte vist nok
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2004 - 10:09 #4
skrivebord-højreklik-egenskaber-udseende: vælg Menu og fjern Fed=Bold som egenskab for menu.
Avatar billede cultx Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:47 #5
Nej, jeg prøver lige et forklarer igen...

1. Jeg har prøvet ALT under skærm egenskaber - også de ting som i henviser til - vil normalt betegne mig selv som computer "haj" - arbejder som programmør - men her er jeg sgu stået af...

2. Det er ikke kun teksten i mine menuer, men over ALT:
Teksten på min statusbar - alle programmer
Teksten i "alert bokse"
Filnavne på skrive bordet - og alle andre steder
Teksten på login skærmen
Teksten i mit Outlook
Osv. osv. osv....

3. Éneste sted på min computer hvor teksten ikke er fed når jeg f.eks. besøger en hjemme side eller læser en mail - her er teksten som den plejer...

Håber på at nogen kan hjælpe mig, så jeg ikke skal hen og formatere skidtet for at få den til at se normal ud... ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2004 - 16:17 #6
Har du prøvet det som Xou skriver - gå i skærmindstillinger - display - advanced general vælg:  small font ?
Avatar billede cultx Nybegynder
09. oktober 2004 - 16:22 #7
Er prøvet...

Det står på "Normal størrelse (96 PDI)"...

Som jeg skrev før:
Jeg har prøvet ALT under skærm egenskaber - også de ting som i henviser til!
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2004 - 16:32 #8
Opret en ny bruger kopier hele din gamle profil over fra c:\documents & settings\brugernavn
; men ikke Ntuser.dat
har ikke lige andre løsninger lige nu
Avatar billede cultx Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:00 #9
Er ikke sikker på at det vil løse mit problem - er du?

Problemet er nemlig allerede opstået inden jeg logger på... Dvs. allerede når den beder mig om brugernevn og kodeord for at logge på er skriften med fed... :-(
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2004 - 17:04 #10
Prøv lige at logge ind med en anden konto og se om der er samme problem eller det er noget der er påført maskinindstillingerne ?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 17:13 #11
(VENTRA SHIFT)+(VENTRA ALT)+(PRINT SCREEN 2 GANGE)
Avatar billede cultx Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:19 #12
dannyboyd: Nej det er det samme for alle brugere...

xou: Desværre ikke...
Avatar billede cultx Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:08 #13
Fandt løsningen:

Ændrede skrifttypen til "Stor størrelse (120 DPI)", og gemte denne indstilling...

Efter at den nye skrifttype var taget i brug skiftede jeg tilbage til "Normal størrelse (96 DPI)" - og da den spurgte om det skulle benytte de allerede installerede filer til at ændre skrifttypen svarede jeg "Nej", og hentede dem fra min original WinXP cd...

Og "vupti" nu ser det hele normalt ud igen... :-)

Hvis i begge (xou og dennyboyd) lige smider et svar så skal i få lidt points... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 18:34 #14
SMART
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2004 - 19:28 #15
ok så var det noget windows bug