Avatar billede kristoff Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:38 Der er 14 kommentarer

hijack log, specielt about:blank problem.

Er der nogle der er gode til at se en hijack log igennem ?
har fjernet et par åbenlyse ting fra listen (altså ved hjælp af programmet) men jeg har problemer med about:blank som heletiden kommer igen. Og ændrer min startside.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:37:34, on 08-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Recycler\WINLOGON.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\NaviSearch\bin\nls.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Documents and Settings\White Wolf\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem219.dll
O2 - BHO: (no name) - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: (no name) - {63CF97E8-4133-438a-A831-CC9C6D47D673} - c:\Program Files\Reg2\Reg2.dll
O2 - BHO: (no name) - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem302.dll
O2 - BHO: (no name) - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {AEECBFDA-12FA-4881-BDCE-8C3E1CE4B344} - C:\WINDOWS\System32\nvms.dll
O2 - BHO: (no name) - {CE188402-6EE7-4022-8868-AB25173A3E14} - C:\WINDOWS\System32\mscb.dll
O2 - BHO: (no name) - {CF245AB6-F982-463C-B037-6A7C424E0288} - C:\WINDOWS\System32\ppe.dll
O2 - BHO: (no name) - {F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} - C:\WINDOWS\System32\msbe.dll
O4 - HKLM\..\Run: [win32.exe] C:\WINDOWS\win32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - Startup: server[1].exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede resist Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:04 #1
Vi kan da prøve at få computeren ren - nu skal jeg kigge loggen igennem.
Avatar billede kristoff Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:11 #2
tak skal du have
Avatar billede resist Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:19 #3
Print vejledningen ud, da du skal offline.

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://danborg.org/spy/mwav/mwav.exe - Virusscanner.

Hent CWShredder her:
http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Placer det i en mappe for sig selv.
Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer, luk alle vinduer undtaget CWSredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem219.dll
O2 - BHO: (no name) - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: (no name) - {63CF97E8-4133-438a-A831-CC9C6D47D673} - c:\Program Files\Reg2\Reg2.dll
O2 - BHO: (no name) - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem302.dll
O2 - BHO: (no name) - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {AEECBFDA-12FA-4881-BDCE-8C3E1CE4B344} - C:\WINDOWS\System32\nvms.dll
O2 - BHO: (no name) - {CE188402-6EE7-4022-8868-AB25173A3E14} - C:\WINDOWS\System32\mscb.dll
O2 - BHO: (no name) - {CF245AB6-F982-463C-B037-6A7C424E0288} - C:\WINDOWS\System32\ppe.dll
O2 - BHO: (no name) - {F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} - C:\WINDOWS\System32\msbe.dll

O4 - HKLM\..\Run: [win32.exe] C:\WINDOWS\win32.exe
O4 - Startup: server[1].exe

O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab

---------------------------------------
Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start->Kør skriv regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Klik så på "Denne computer" i Regeditvinduet, derefter på "Redigér->Søg" skriv "Homeoldsp" klik på "find næste" slet det den finder og tryk på <F3> slet, <F3> til du får at vide at søgningen er afsluttet.

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Genstart i fejlsikret tilstand. Find og slet følgende:
Mapper:
C:\Programmer\NaviSearch\ >>>> mappen NaviSearch
C:\Programmer\SideFind\ >>>> mappen SideFind
Filer:

C:\WINDOWS\nem219.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\localNRD.dll >>>> filen
c:\Program Files\Reg2\Reg2.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\wsem302.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\nvms.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\mscb.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\ppe.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\msbe.dll >>>> filen

C:\WINDOWS\win32.exe >>>> filen

Tøm computerens papirkurv!

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren du hentede i starten - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware, hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

---------------------------------------
Genstart normalt og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med. Lav venligst en ny log med denne nyere version af HijackThis: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe - tak.
Avatar billede kristoff Nybegynder
09. oktober 2004 - 08:51 #4
Jeg har nu gjort alt hvad du har bedt mig om og her kommer en ny log.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 08:52:03, on 09-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\White Wolf\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - Startup: server[1].exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O18 - Filter: text/html - {F792B386-A053-4BAA-9C9E-36C456C8FE76} - C:\WINDOWS\System32\ebohba.dll
O18 - Filter: text/plain - {F792B386-A053-4BAA-9C9E-36C456C8FE76} - C:\WINDOWS\System32\ebohba.dll
Avatar billede resist Nybegynder
09. oktober 2004 - 09:27 #5
Det er da en led en, vi prøver lige igen.

Hent Aboutbuster: http://www.atribune.org/downloads/AboutBuster.zip
Pak zipfilen ud i f.eks. samme mappe, hvor HijackThis ligger.
Kør programmet, tjek for updates - når den er opdateret, luk da - vi skal bruge programmet senere.

Hent også det her program:
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59

Efter download dobbeltklikkes på exe-filen og der klikkes på knappen: Desinfektion starten"
Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.
Herefter køres engang med CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering.

Hent CWShredder her:
http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip

Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast F3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide, at der ikke er flere filer at finde.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. NB. Gælder kun for dem som kører med Windows XP eller ME. Der er ikke systemgendannelse i Win98 samt Win2000. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html

O4 - Startup: server[1].exe

O18 - Filter: text/html - {F792B386-A053-4BAA-9C9E-36C456C8FE76} - C:\WINDOWS\System32\ebohba.dll
O18 - Filter: text/plain - {F792B386-A053-4BAA-9C9E-36C456C8FE76} - C:\WINDOWS\System32\ebohba.dll

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand - søg og slet:

C:\WINDOWS\System32\ebohba.dll >>>> filen
C:\DOCUME~1\WHITEW~1\LOKALE~1\Temp\sp.html >>>> tøm mappen Temp for indhold

Brug Start > Søg. Find og slet: server[1].exe

Tag en tur med Aboutbuster.

Slet midlertidige internetfiler.

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Genstart og kopier en ny log herind - tak.
Avatar billede kristoff Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:05 #6
jeg tror det er væk nu
men der er opstået et nyt problem. men opretter et nyt spørgsmål til det.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 19:04:00, on 10-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Recycler\WINLOGON.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\RemotelyAnywhere\RaMaint.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\RemotelyAnywhere\RemotelyAnywhere.exe
C:\Programmer\RemotelyAnywhere\RAGui.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\White Wolf\Dokumenter\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [RemotelyAnywhere GUI] "C:\Programmer\RemotelyAnywhere\ragui.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\wdmp.dll

vil du oprette et svar så du kan få pointene ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:30 #7
Du er ikke færdig.

Denne skal også fixes og filen efterfølgende slettes i fejlsikret tilstand:
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\wdmp.dll
Avatar billede resist Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:57 #8
Du er selv klar over, at du har denne kørende på computeren? Har du selv installeret programmet?:

O4 - HKLM\..\Run: [RemotelyAnywhere GUI] "C:\Programmer\RemotelyAnywhere\ragui.exe"

http://www.windowsstartup.com/wso/detail.php?id=3777
Avatar billede kristoff Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:01 #9
ja jeg selv lige instalet det program men det ser ud til at about:blank er tilbage ingen:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:01:51, on 10-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\RemotelyAnywhere\ragui.exe
C:\Recycler\WINLOGON.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\RemotelyAnywhere\RaMaint.exe
C:\Programmer\RemotelyAnywhere\RemotelyAnywhere.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\NaviSearch\bin\nls.exe
C:\WINDOWS\System32\exdl2.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\White Wolf\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {19A39034-EC5D-4229-85EB-2070502C3A28} - C:\WINDOWS\System32\eiib.dll
O2 - BHO: NLS UrlCatcher Class - {AEECBFDA-12FA-4881-BDCE-8C3E1CE4B344} - C:\WINDOWS\System32\nvms.dll
O2 - BHO: CB UrlCatcher Class - {CE188402-6EE7-4022-8868-AB25173A3E14} - C:\WINDOWS\System32\mscb.dll
O2 - BHO: ADP UrlCatcher Class - {F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} - C:\WINDOWS\System32\msbe.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [RemotelyAnywhere GUI] "C:\Programmer\RemotelyAnywhere\ragui.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O18 - Filter: text/html - {2C411E0F-3CA1-4E21-8577-CBCC2A01579E} - C:\WINDOWS\System32\eiib.dll
O18 - Filter: text/plain - {2C411E0F-3CA1-4E21-8577-CBCC2A01579E} - C:\WINDOWS\System32\eiib.dll
Avatar billede kristoff Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:07 #10
tror at det her må ende med "format c:" løsningen selv om jeg scanner og fixer alt med adaware så er der 159 ny problemer når jeg har rebooted. den trænger også til det.
Avatar billede resist Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:24 #11
Du kan jo lige prøve dette, hvis du har mod på mere ;-)

Hent disse programmer:
https://beta.activeupdate.trendmicro.com/fixtool/fixagentv1.0007.zip
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix (Samme som nedenstående)
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59(Samme som ovenstående)
http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Pak zipfilerne ud i hver sin mappe.

Kør først Fixagent, derefter sphjfix.exe-filen her skal du klikke på knappen: Desinfektion starten"
Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.
Herefter køres CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Du skal nu til at i gang med at fixe.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

O2 - BHO: (no name) - {19A39034-EC5D-4229-85EB-2070502C3A28} - C:\WINDOWS\System32\eiib.dll
O2 - BHO: NLS UrlCatcher Class - {AEECBFDA-12FA-4881-BDCE-8C3E1CE4B344} - C:\WINDOWS\System32\nvms.dll
O2 - BHO: CB UrlCatcher Class - {CE188402-6EE7-4022-8868-AB25173A3E14} - C:\WINDOWS\System32\mscb.dll
O2 - BHO: ADP UrlCatcher Class - {F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} - C:\WINDOWS\System32\msbe.dll

O18 - Filter: text/html - {2C411E0F-3CA1-4E21-8577-CBCC2A01579E} - C:\WINDOWS\System32\eiib.dll
O18 - Filter: text/plain - {2C411E0F-3CA1-4E21-8577-CBCC2A01579E} - C:\WINDOWS\System32\eiib.dll

----
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----

Genstart i fejlsikret tilstand. Søg og slet:

C:\Programmer\NaviSearch\ >>>> mappen NaviSearch
C:\WINDOWS\System32\exdl2.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\eiib.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\nvms.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\mscb.dll >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\msbe.dll >>>> filen

Tøm computerens Temp-mapper for indhold, og derefter skal du tømme din papirkurv.

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Genstart, og kopier en ny log herind.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:32 #12
Inden du forlader fejlsikret tilstand, skal du også kontrollere at denne fil blev helt slettet da du tømte din papirkurv: C:\Recycler\WINLOGON.EXE

Den har været med i kørende processer i de sidste 2 logs.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:57 #13
Fik du løst problemet ?
Avatar billede resist Nybegynder
06. november 2004 - 21:07 #14
Har du brug for mere hjælp?