Avatar billede kws Nybegynder
07. marts 2001 - 01:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af server liste (Half-Life) med W2K

Hejza
Er der nogle som har erfaring med CS på en Win2k prof. ?

Min installation er ok, alle sericepacks osv. er lagt på, og der er ingen probs what so ever.

Så installerede jeg HL / CS - heller ingen probs, ligetil jeg skulle lave en update for at få servere, så ............

nogle gange kan jeg være heldig at få omkring 400 servere i listen, mest kun som Ip adresser, og hvis jeg bruger list, så er det som regel med en ping på 0 ?, dvs. den ser ikke serveren.

Når jeg så er heldig og får ping > 0, og prøver at connecte, så autoriserer den WON, men så snart den skal connecte til server, får jeg fejlmeddelelse \"cannot connect to server ... \"

Iøvrigt kan jeg sagtens se alle mine andre PC\'er på netværket, browse dem, komme på I-net med IE osv.

Måske skulle jeg fortælle at min gateway sker gennem en Zyxel Prestige 128 Router, men det er ikke et prob. med de andre PC\'er jeg har. Disse kører dog Win98 og WinME

Håber der er nogle som kan hjælpe ?

Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 01:02 #1
har du firewall?
Avatar billede kws Nybegynder
07. marts 2001 - 01:02 #2
CS (CounterStrike) er et MOD til Half-Life
Avatar billede kws Nybegynder
07. marts 2001 - 01:03 #3
Nej ingen firewall
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 01:03 #4
kan ikke hjælpe :_<
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. marts 2001 - 06:56 #5
Jeg har det samme problem - og har fundet ud af at nogle af serverne på nettet får CS til at stoppe op.

Når jeg laver en Update, går jeg manuelt ind og markere de servere, der kun at IP adresse på, højreklikker og vælger refresh. Så tager den nogle flere servere og stopper så ingen .. det bliver jeg så ved med indtil at alle, undtaget nogle enkelte servere er blevet opdateret.

Jeg vælger så alle de interresandte servere (opasia, jubii) ind på min favorits, og laver kun refreshes på dem.

Jeg ville gerne have det andet til at virke, da jeg også synes at det er ret ireterende!!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
07. marts 2001 - 09:10 #6
Har samme problem med at den pludselig stopper med at opdatere, så skal man sidde og Scrolle mellem 9000 servere efter de ca 2000 jeg plejat at kunne opdatere...
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
07. marts 2001 - 10:30 #7
hvis jeg var dig, ville jeg hente Gamspy 3D på http://www.gamespy3d.com
Jeg kører også win2000 og har ingen problemer med at updatere servere i Gamespy 3d og spille Counter-Strike.... :o)
Avatar billede kws Nybegynder
07. marts 2001 - 11:37 #8
Problemet er ikke kun, at jeg ikke kan opdatere serverlisten.
Hvis jeg manuelt adder en server uden at lave en update, og denne (med lidt held) kan ses i listen, så kan jeg ikke connecte til serveren.

Jeg har prøvet at starte et LAN game på denne maskine - Det går fint, men ingen af mine andre maskiner kan joine denne !

Omvendt hvis jeg laver et LAN game på min 98 eller ME maskine så kan W2K maskinen ikke connecte til denne. Dvs. jeg får altid beskeden \"could not connect to gameserver - Reason Could not complete connection attempt\"

Sessionen timer altså ud hvergang !!!

Som jeg ser det må der være et problem med at min W2K server for hurtigt Quitter dvs. et eller andet prob. i netværket men hvilket ????
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
07. marts 2001 - 11:51 #9
Prøv at geninstallere, og se om problemet ikke forsvinder.....
Avatar billede kws Nybegynder
07. marts 2001 - 11:56 #10
Hmmm, geninstallere hva\' :o(

HL er geninstalleret flere gange, W2K ? næ tror a et do :) ikke i første omgang ihvertfald
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
07. marts 2001 - 11:59 #11
Det ville jeg gøre, hvis jeg var dig men ok..... .o|
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. marts 2001 - 20:31 #12
Well, at den samme fejl opstår hos flere??
Avatar billede kws Nybegynder
11. august 2001 - 03:19 #13
Reinstallation af W2K løste problemet
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. august 2001 - 03:32 #14
kanont :o)